• سه شنبه 13 خرداد 1404
  • الثُّلاثَاء 6 ذی الحجه 1446
  • 2025 Jun 03
یکشنبه 28 اردیبهشت 1404
کد مطلب : 255449
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nZnD4
+
-

رهبر انقلاب: الگوی تحمیلی آمریکا به کشورهای عربی، وابستگی مستمر است

الگوی تحقیرآمیز

حضرت آیت الله خامنه‌ای: ترامپ دروغ می‌گوید که می‌خواهد از قدرت برای صلح استفاده کند

رهبری
الگوی تحقیرآمیز

رهبرمعظم‌انقلاب صبح شنبه در دیدار هزاران تن از معلمان و فرهنگیان، چهره‌نگاری شایسته از معلم و ایجاد تصویری جذاب، بانشاط و دوست‌داشتنی از معلم در افکارعمومی را ضروری و نیازمند کار هنری و رسانه‌ای دستگاه‌های مسئول دانستند و با نادرست‌خواندن دیدگاه‌هایی درباره برون‌سپاری برخی وظایف آموزش و پرورش، تأکید کردند: ساختار جدید آموزش و پرورش باید به‌گونه‌ای طراحی و متحول شود که نتیجه آن، تربیت نسلی عالِم، باایمان، ایران‌دوست، اهل کار و تلاش و امیدوار به آینده باشد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، ادعای او درباره برقراری صلح از طریق قدرت را دروغ خواندند و با اشاره به تلاش دولت آمریکا برای تحمیل الگویی به کشورهای عربی که لازمه آن وابستگی مستمر به آمریکاست، افزودند: مطمئنا این الگو شکست‌خورده است و به همت ملت‌های منطقه هم آمریکا از این منطقه خواهد رفت و هم غده سرطانی رژیم‌صهیونی که مایه فساد و جنگ و اختلاف است، ریشه‌کن خواهد شد. ایشان تأکید کردند: جمهوری‌اسلامی به قدرت خود اضافه خواهد کرد و به کوری چشم دشمنان، به پیشرفت‌های چندین‌برابری دست خواهد یافت.

لایق جواب‌دادن نیست
  بعضی از حرف‌های رئیس‌جمهور آمریکا در سفر اخیر آن‌قدر سطح پایین و مایه سرافکندگی گوینده آن و ملت آمریکاست که اساسا لایق جواب‌دادن نیست.
  ترامپ دروغ می‌گوید که می‌خواهد از قدرت برای صلح استفاده کند.
  او و دولت‌های آمریکا کی از قدرت برای صلح استفاده کرده‌اند؟
  آنها از قدرت برای قتل‌عام غزه و جنگ‌افروزی در هر جای ممکن و حمایت از مزدوران خود استفاده کرده‌اند.

استفاده از قدرت برای صلح
  استفاده از قدرت برای صلح و امنیت، امری ممکن است.
  جمهوری‌اسلامی به کوری چشم دشمنان، هر روز بر قدرت خود و کشور اضافه خواهد کرد.
  آنها با استفاده از قدرت، بمب‌های ۱۰ تُنی به رژیم صهیونی دادند که روی سر کودکان غزه و بیمارستان‌ها و خانه‌های مردم در آنجا و لبنان و هر جای دیگر که بتوانند بریزند.
  ترامپ در معامله‌ها و پیشنهادهای کنونی خود درپی تحمیل این الگو به کشورهای منطقه است که بدون آمریکا حتی ۱۰روز هم نمی‌توانند به زندگی خود ادامه دهند.
  این الگو، یقینا شکست‌خورده است.
  به همت ملت‌های منطقه، آمریکا از این منطقه باید برود و خواهد رفت.

رژیم صهیونی باید از این منطقه برکنده شود
  رژیم صهیونیستی مایه فساد، جنگ و اختلاف در منطقه است.
  رژیم صهیونی که غده‌ای سرطانی، خطرناک و مهلک است، حتما باید از این منطقه برکنده شود و برکنده خواهد شد.
  اصول و منظومه ارزشی جمهوری اسلامی که مبنای حرکت آن در این منطقه پرفراز و نشیب است، مشخص و روشن است.
  ایران امروز قابل مقایسه با گذشته نیست.
  به توفیق و فضل الهی و به کوری چشم دشمنان و برخلاف خواست آنان، ایران عزیز پیشرفت کرده است.


دیدار با معلمان
هدف: قدردانی از معلمان و تکریم جایگاه معلم
اهمیت هزینه در آموزش: هر مقدار هزینه در بخش آموزش، یعنی سرمایه‌گذاری برای آینده کشور
قدردانی از دولت: اهتمام ویژه رئیس‌جمهور به مسائل آموزش و پرورش و آشنایی وزیر با مسائل این دستگاه
رمز تحقق اهداف: پیگیری مجدانه تحقق اهداف و افکارخوب
  پس از این نیز جوانان ما خواهند دید که با همکاری خود آنان، کشور چندین‌برابر بیش از این، پیشرفت خواهد کرد.

گرامیداشت مقام معلم
شیوه‌ها: مساعدت‌های معیشتی و ساخت تصویری مبتکرانه و زیبا، بانشاط و دوست‌داشتنی از معلم در افکارعمومی
راهکار: جامعه، معلم را شخصیتی جذاب، فعال، پرتلاش، باافتخار و سرافراز ببیند.
چشم‌انداز: قرارگرفتن شغل معلمی در صدر فهرست مشاغل مورد علاقه جوانان
راه‌های تصویرسازی مناسب:
 کار رسانه‌ای و هنری
 تولید کتاب‌های داستانی
 ساخت فیلم و پویانمایی
دستگاه‌های مسئول:
 دستگاه‌های تبلیغاتی
 صداوسیما
 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
 پیگیری ویژه ازسوی آموزش و پرورش

اهمیت کار معلم
ضرورت: درک درست از اهمیت فعالیت و کار آموزشی معلمان
نکته راهبردی: معلم فقط آموزش‌دهنده کتاب درسی نیست.
جنبه‌های تأثیرگذاری معلم:
 اخلاق
 رفتار
 نحوه حضور در کلاس
 کیفیت تدریس
 ویژگی‌های شخصیتی مانند تواضع یا تکبر و نشاط یا سرخوردگی
اهمیت ویژه: شخصیت‌ساز برای دانش‌آموز
توصیه کلیدی: مراقبت ویژه‌ معلم از گفتار و رفتار خود

دانشگاه فرهنگیان
نقد یک دیدگاه: دانشگاه فرهنگیان متعلق به آموزش و پرورش است و برخی نظرات درباره الحاق آن به دستگاه‌های دیگر به مصلحت نیست.
تأکید ویژه: جلوگیری از تضعیف ضوابط تعیین‌شده در دوره شهیدرئیسی برای ورودی‌های این دانشگاه
دلیل: تقویت کیفیت دانشگاه به‌منظور تربیت معلم تراز

اهمیت نهاد آموزش و پرورش
ویژگی راهبردی: نهادی حکومتی و وابسته به دولت
وظیفه دولت اسلامی: ارتقای علمی، فنی، حرفه‌ای و ایمانی دانش‌آموزان
یک هشدار: سپردن بخش‌هایی از آموزش و پرورش به خارج از این وزارتخانه
دلیل: ایجاد نوعی ملوک‌الطوایفی و کاری غیرقابل‌قبول
یک تجربه‌ویژه: مخالفت قاطع با درخواست‌های برخی مسئولان ارشد سابق برای برون‌سپاری به بهانه هزینه‌های زیاد
نکته کلیدی: تربیت فکری و فرهنگی نسل نو وظیفه و حق دولت، و آموزش و پرورش نیز متعلق به دولت است.
وظیفه دولت: هزینه‌کردن دولت برای آموزش و پرورش در عین پاسخگویی در قبال انجام این وظیفه

بهبود ساختار آموزش و پرورش
یک فرصت بی‌بدیل: ارتباط میلیون‌ها دختر و پسر از سنین ۶ تا ۱۸سال با آموزش و پرورش
ساختار مطلوب: ساختاری در جهت تربیت علمی، فرهنگی و ایمانی دانش‌آموزان
وضعیت ساختار کنونی: ناکارآمد
وظیفه دولت: طراحی ساختار جدید سازمانی آموزش و پرورش براساس برنامه هفتم پیشرفت
نکته ضروری: دنبال‌کردن این کار با رویکرد تحولی و متناسب با نیازها

سند تحول
دو ضرورت مهم:
1- ترمیم سند تحول آموزش و پرورش
2- جلوگیری از توقف نقشه راه این سند
ویژگی‌های تنظیم‌کنندگان ساختار جدید آموزش و پرورش:
 ماهر
 برخاسته از آموزش و پرورش
 دارای شناخت از این دستگاه
 متعهد به دین
 متعهد به استقلال کشور
راهبرد: تربیت جوانان و نوجوانانی عالِم، با ایمان، ایران‌دوست، اهل کار و تلاش و امیدوار به آینده

کتاب‌های درسی
اقدام لازم اما ناکافی: گنجاندن مواردی مانند اسامی دانشمندان اسلامی یا برگ‌هایی از اسناد لانه جاسوسی
نکته ضروری: شیرین و جذاب‌بودن کتاب درسی از لحاظ محتوا
محتوا: انتقال مباحث سنگین علمی با زبان ساده و شیرین به دانش‌آموز
قالب: منطبق با اصول زیباشناسی
ویژگی دست‌اندرکاران تدوین کتاب‌های درسی: برخورداربودن صددرصدی از ایمان دینی و سیاسی و تعهد لازم به اصول و مبانی و ارزش‌های اسلام و انقلاب

نکات راهبردی
 گسترش مراکز فنی و حرفه‌ای
 تأکید بر رعایت مسئله عدالت آموزشی
 عدم‌غفلت از استعدادهای برتر
 توجه ویژه به معاونت پرورشی

گزارش وزیر آموزش و پرورش
 برخورداری وزارت آموزش و پرورش از حمایت ویژه رئیس‌جمهور در اجرای برنامه‌های تحولی و کاهش تبعیض آموزشی
 بازتدوین برنامه‌های درسی با افزایش سهم مهارت‌آموزی و توجه به نیازهای روز جامعه
 تمرکز بر ارتقای کیفی مدارس دولتی
 بهبود استانداردهای علمی و زیرساختی مراکز تربیت معلم
 اخذ مجوز ۸۵هزار استخدام جدید
 افزایش ضریب نفوذ مدارس سمپاد در مناطق کمتربرخوردار
 توجه به نقش ویژه مدارس به‌عنوان مهم‌ترین کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی



 

این خبر را به اشتراک بگذارید