• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 11 مرداد 1397
کد مطلب : 25444
+
-

خط خبر

  رابطه دوسویه طرح تفصیلی و درآمد

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقق طرح تفصیلی و درآمدهای اقتصادی شهر، یک رابطه دو سویه بسیار قوی با یکدیگر دارند، گفت: «شناسایی نقاط قوت و ضعف اقتصادی طرح تفصیلی می‌تواند از موارد لازم در دستیابی به کسب درآمدهای پایدار باشد.» به‌گزارش سایت خبری شهرداری اصفهان، احمد حسینی‌نیا ادامه داد: «یکی از مباحث بسیار مهم در طرح تفصیلی که تاکنون کمتر به آن توجه شده، ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی آن است.»

  سرمایه‌گذاری منبع درآمد پایدار

درآمدهای پایدار از دغدغه‌های بزرگ شهرداری‌های کلانشهرهاست. به گزارش شهریارنیوز، مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تبریز در این رابطه می‌گوید: «برای جلوگیری از انزوای مالی شهرداری تبریز باید امر سرمایه‌گذاری و مشارکت در مجموعه شهرداری به‌عنوان اصل و اولویت برتر درنظر گرفته شود، تا اعجاز آن در تولید درآمد و توسعه شهری عیان شود. شهرداری تبریز به‌عنوان متولی شهر و با داشتن دارایی و املاک در حدود 850هزار میلیارد تومان، پتانسیل بزرگی برای شرکای سرمایه‌گذار خود است.»

  گام نخست در تحقق شفافیت

شهرداری یزد برای تحقق شفافیت در این سازمان گام نخست را برداشت. مهدی جمالی‌نژاد، شهردار یزد در این‌باره به همشهری می‌گوید: «پیوستن شهرداری یزد به این سامانه نخستین‌قدم در تحقق شفافیت در شهرداری یزد است. شهر محیط زنده‌ای است که نیازمند توجه خاصی است، از این جهت ارتباط مستقیمی بین شهر، شهروندان و شهرداری وجود دارد و این شهرداری است که نقش قابل‌توجه را در تحقق این امر بر می‌دارد.»

  تلاش در مناطق حاشیه‌ای

شهردار زاهدان از لزوم کار و تلاش بسیار در مناطق حاشیه‌ای این شهر گفت. عبدالقادر پربار به سایت شهرداری زاهدان، گفت: «کار کردن در مناطق حاشیه‌ای نیاز به تلاش و همت جهادی دارد لذا تمامی مدیران در دستگاه‌های مختلف باید با تعامل و همکاری همه‌جانبه در مسیر کاهش مشکلات این مناطق گام بردارند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :