• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 11 مرداد 1397
کد مطلب : 25395
+
-

شفر در قتلگاه، برانکو در گذرگاه

شفر در قتلگاه، برانکو در گذرگاه

هفته اول لیگ برتر فقط 10گل داشت و کم‌گل‌ترین افتتاحیه در تاریخ این رقابت‌ها بود. در هفته دوم توقع تماشاگران از تیم‌ها بیشتر است و شاید کمی دورتر شدن بازیکنان از روزهای بدنسازی به برآورده شدن این توقع کمک کند. حساس‌ترین بازی هفته دوم مصاف ذوب‌آهن و استقلال در فولادشهر است و البته جدال پرسپولیس و فولاد که هر دو 3امتیازی‌اند و در آرزوی 6امتیازی شدن. از جمع 4برنده هفته اول، 3تیم را باید در همین دو بازی پیدا کرد.

  ذوب‌آهن - استقلال؛ سفر به قتلگاه شفر
بعد از تساوی مقابل پیکان، دومین بازی استقلال در لیگ هجدهم امروز در شهری است که شفر هر بار به آنجا رفته با شکست بازگشته است. تعداد باخت‌های وینفرد شفر از روزی که به ایران آمده خیلی زیاد نیستند و جالب اینکه دو سوم این شکست‌ها در همین فولادشهر و مقابل همین ذوب‌آهن رقم خورده‌اند. سرمربی آلمانی از زمان آمدن به‌استقلال فقط در 3بازی شکست خورده است. او یک‌بار در داربی تهران به پرسپولیس باخته و 2بار هم در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا مغلوب ذوب‌آهن شده است. بعد از دو باخت 2-1 و 1-0 در فولادشهر شفر این‌بار به‎دنبال اولین امتیازش در این شهر می‌گردد و این در حالی است که او هنوز ترکیب اصلی تیمش را هم کاملا در اختیار نگرفته است. یک هفته بعد از شروع لیگ برتر، استقلالی‌ها هنوز به‌دنبال خرید بازیکن و پر کردن جاهای خالی در لیست و ترکیب خود هستند. یک هافبک آلمانی تازه جذب استقلال شده و مرتضی تبریزی هم با استقلال قرارداد بسته تا احتمالا امروز غایب ویژه این بازی باشد. تبریزی هنوز بازیکن ذوب‌آهن است و از شنبه استقلالی می‌شود اما بعید است ذوبی‌ها امروز از او در ترکیب خود استفاده کنند. در غیاب تبریزی، چهره‌ ویژه ذوبی‌ها محمدرضا حسینی است که یکی از 11بازیکن برتر فصل گذشته بود و در شروع این فصل نیز در ترکیب تیم منتخب هفته اول قرار گرفت.

  پارس جنوبی - نفت مسجدسلیمان؛ بوشهر-خوزستان، قسمت دوم
دو تیم جنوبی که بودجه‌شان تقریبا از یک منبع تامین می‌شود در هفته دوم مصاف سختی در استان بوشهر خواهند داشت. پارس‌جنوبی در هفته اول با یک تیم خوزستانی دیدار کرد و شکست خورد و حالا در هفته دوم باید دومین مصاف خود را با خوزستانی‌ها برگزار کند تا شاید اولین امتیازاتش در لیگ جدید را به خانه ببرد. نفت مسجدسلیمان، تیم تازه‌وارد لیگ اما اولین امتیازش را در هفته اول مقابل تراکتورسازی دشت کرد و حالا چشم به امتیازات اولین بازی خارج از خانه‌اش در هفته دوم دوخته است. هر دو تیم را مربیان جوانی هدایت می‌کنند که سابقه بالانشینی در لیگ را هم دارند. ویسی با استقلال خوزستتان قهرمان لیگ شد و تارتار هم با همین تیم پارس از شگفتی‌های فصل گذشته بود و تقریبا تمام نیم‌فصل اول را در صدر جدول سپری کرد.

  استقلال خوزستان - پدیده؛ وقت خداحافظی با «پدیده»
در فاصله دو لیگ هفدهم و هجدهم ترکیب هیچ تیمی به‌اندازه استقلال خوزستان دچار تغییر نشده است. آبی‌پوشان خوزستانی هفته اول با ترکیبی بازی کردند که نسبت به آخرین ترکیب آنها در آخرین هفته فصل قبل 10تغییر داشت. آنها با این ترکیب جدید و با سرمربی جدیدشان یعنی داریوش یزدی مقابل پدیده قرار می‌گیرند که در هفته اول مقابل مدافع عنوان قهرمانی دستش به‌هیچ امتیازی نرسید. تیم یحیی گل‌محمدی یکی از بهترین نمایش‌های هفته اول را مقابل پرسپولیس داشت و در دقایق زیادی از بازی برتر از تیم برانکو بازی کرد. اما شانس با مشهدی‌ها یار نبود و در نهایت با یک گل مغلوب قهرمان فصل گذشته شدند. پدیده که به‌زودی قرار است تحت پوشش شهرداری مشهد و با نام جدیدی در لیگ شرکت کند این روزها آخرین بازی‌هایش را با نام پدیده انجام می‌‌دهد. فصل گذشته بازی رفت دو تیم در مشهد با تساوی 2-2 به پایان رسید و در بازی برگشت هم استقلال خوزستان در اهواز یک بر صفر پیروز شد. تکرار این نتیجه می‌تواند شاگردان یزدی را با 4امتیاز به بالاهای جدول برساند.

  پیکان - سایپا؛ دایی صدر را دوست دارد
تعداد تیم‌های تهرانی امسال به‌کمترین حد خودش در تمامی ادوار لیگ‌برتر رسیده است. حالا دیگر به‌جز پرسپولیس و استقلال فقط دو تیم تهرانی در لیگ باقی‌مانده‌اند که از قضا در همین هفته دوم باید به‌مصاف هم بروند. پیکان و سایپا فصل گذشته در آخرین هفته مقابل هم قرار گرفتند اما در فصل جدید باید در همین هفته‌های ابتدایی به‌مصاف هم بروند. در فصل قبل سایپا هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت پیکان را شکست داد. در فاصله آن 2بازی تا بازی امشب هیچ تغییری روی نیمکت‌های دو تیم اتفاق نیفتاده و تیم صنعتی تهران همچنان توسط دایی و جلالی هدایت می‌شوند. علی دایی سال گذشته با نتایج یک برصفر و 2بریک جلالی را مغلوب کرد و اگر بتواند در بازی امشب هم پیروز شود به احتمال زیاد و با توجه به برد پرگل هفته اول، صدرنشین لیگ در پایان هفته دوم خواهد شد.

  پرسپولیس - فولاد؛ نبرد تکراری در برانکوتایم
بازی‌های دومین شب از دومین هفته لیگ برتر را پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی تهران استارت می‌زنند. دو تیم برنده هفته اول که هر دو شانس 6امتیازی شدن دارند و بدشان نمی‌آید در همین هفته‌های تق‌ولق ابتدای لیگ فاصله امتیازات‌شان را با رقبا زیاد کنند. برانکو ایوانکوویچ همیشه ارزش امتیازات هفته‌های اول را خوب دانسته و با بردهای متوالی در این هفته‌ها کارش را برای صدرنشینی در هفته‌های بعدی هموار کرده است. طی دو فصل گذشته تا تیم‌های دیگر به خودشان بیایند تیم برانکو در بالای جدول فاصله مناسبی با رقبا ایجاد کرده است. باید دید سرخپوشان در بازی با فولاد می‌توانند به این روند ادامه دهند یا نه. جالب اینکه طی 3سال اخیر همیشه بازی پرسپولیس-فولاد در همان هفته‌های اول انجام می‌شود. فصل گذشته پرسپولیس در هفته اول میزبان فولاد بود و برنده شد، دو فصل پیش هم دو تیم در هفته دوم به‌مصاف هم رفتند که آن بازی 1بر1 مساوی تمام شد.

  تراکتورسازی - نساجی مازندران؛ بازی پرطرفدارها بدون طرفدار؟!
زمانی که تراکتورسازی تازه بعد از سال‌ها به لیگ برتر آمده بود شرایطی داشت شبیه شرایط فعلی نساجی. هزاران طرفدار متعصب با حضور پرشور خود در ورزشگاه یادگار امام، جوی تماشایی و دوست‌داشتنی را ایجاد می‌کردند و حضورشان جذابیت‌های لیگ برتر را چندبرابر کرده بود. امروز نساجی و هوادارانش چنین وضعیتی دارند. آنها بعد از 24سال با شکل‌وشمایلی به لیگ‌برتر آمده‌اند که پتانسیل محبوب شدن نزد همه هواداران فوتبال را دارند. نساجی‌چی‌ها هفته اول حریف قدرتمندی در مقابل داشتند و نتوانستند اولین امتیاز خود را دشت کنند. باید دید این هفته نبرد دو تیم پرطرفدار شهرستانی به چه نتیجه‌ای خواهد انجامید. بماند که بازی پرطرفدارها فعلا و تا لحظه تنظیم این مطلب قرار است بدون تماشاگر برگزار شود. مگر اینکه تقاضای بخشش تراکتوری‌ها مورد موافقت قرار بگیرد.

  سپیدرود - سپاهان؛ سپاهان هنوز سپیدرود را 
نبرده است
خداداد عزیزی در بازگشت دوباره به نیمکت‌های لیگ برتر، با حریفان سرسختی در هفته‌های ابتدایی برخورد کرده است. او در هفته اول روبه‌روی علی دایی قرار گرفت و سنگین باخت، در هفته دوم هم باید به‌مصاف قلعه‌نویی و سپاهان برود که قطعا بازی سختی برای رشتی‌ها خواهد بود. سپاهان با خریدهای فراوان و توپ پر به لیگ آمده تا خاطرات دو فصل اخیر را فراموش کند. این تیم در هفته‌ اول مقابل آبادانی‌ها به گل نرسید تا پیروزی در رشت برایش حیاتی‌تر شود. قلعه‌نشین‌های سرشناس لیگ خواب‌های بدی برای شاگردان گمنام خداداد دیده‌اند. سپاهان هنوز در لیگ برتر سپیدرود را نبرده است چون فصل قبل سپیدرود با یک برد و یک تساوی 4امتیاز از سپاهان گرفت. البته بعید است امسال از این خبرها باشد چون این سپاهان شباهتی به آن سپاهان ندارد.

  نفت آبادان - گسترش فولاد؛ 180دقیقه بدون تماشاگر
برزیلی‌ها در اولین بازی خانگی خود با تیمی بازی دارند که هنوز اسمش برای اهالی فوتبال مشخص نشده است! گسترش فولاد که گفته می‌شد با نام ماشین‌سازی در لیگ برتر حاضر خواهد شد هنوز به هیچ نتیجه دقیقی در این زمینه نرسیده است. این تیم هفته اول با همان اسم سابقش میزبان استقلال خوزستان بود و یک امتیاز گرفت. در آن‌سوی میدان آبادانی‌ها لیگ را با شرایط جالبی آغاز کرده‌اند. آنها از حضور تماشاگران خود در اولین بازی خانگی محروم‌اند و بازی خارج از خانه این تیم در هفته اول نیز مقابل سپاهان بود که تماشاگران آن تیم هم یک جلسه محروم بودند! به این ترتیب آبادانی‌ها دو بازی ابتدایی خود را بدون تماشاگر برگزار می‌کنند و به‌مدت 180دقیقه در سکوت زیر توپ می‌زنند. صنعت‌نفت فصل گذشته در خانه خودش یک بر صفر مغلوب گسترش‌فولاد شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید