• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مرداد 1397
کد مطلب : 25320
+
-

خودروسازها، خودروهای کم کیفیت به تاکسیرانی می‌دهند

خودروسازان،‌ خودروهای کم‌کیفیت به تاکسیرانی‌ عرضه می‌کنند و در سال‌جاری تاکنون فقط 200خودروی جدید وارد  خطوط تاکسیرانی‌ شده ‌است.

به گزارش همشهری، علیرضا قنادان،‌ مدیرعامل تاکسیرانی‌ تهران در این‌باره اعلام کرده که در این خصوص چالش‌های جدی برای تولید داریم. ا‌و با بیان اینکه اتحادیه تاکسیرانی‌ در گذشته قراردادهایی‌ را در این حوزه بسته است، گفت: در گذشته فقط با ایران‌خودرو کار می‌کردیم و الان مذاکراتی‌ را هم با سایپا‌ شروع کرده‌ایم تا از این بخش هم خودرو به تاکسیرانی‌ ملحق شود. وی با بیان اینکه ما  به شرایط جنگ اقتصادی وارد شده‌ایم، ‌اظهار کرد:‌ طبیعی است تدابیری که در شرایط معمول وجود دارد، باید با شرایطی که ما وارد آن می‌شویم تفاوت داشته باشد لذا یکی از موضوعات در حوزه حمل‌ونقل، موضوع تأمین خودروست. قنادان‌ تصریح کرد: باید توجه کنیم که آن تعهداتی‌ که خودروسازان‌ در گذشته نسبت به موضوع تأمین خودرو داشته‌اند، در شرایط فعلی نمی‌توانند به آن تعهدات عمل کنند.

مدیرعامل تاکسیرانی‌ با اشاره به اینکه از اول سال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 7هزار تاکسی در صف نوسازی قرار بگیرد، گفت: از ابتدای سال تاکنون خودروهایی‌ که تحویل داده شده به 200عدد هم نرسیده است.

وی تصریح کرد:‌ با روندی که در تولید خودرو وجود دارد، باید به سمت ارائه راهکار‌‌های جایگزین خودرو برویم ضمن اینکه واردات خودرو متوقف شده و ما هم در سال تولید ملی هستیم. قنادان‌ با بیان اینکه حمایت از تولید ملی کاری دو طرفه است، اظهار کرد: ‌هم تولیدکننده‌ باید انتظارات مصرف‌کننده را تأمین و هم مصرف‌کننده باید از تولید داخلی حمایت کند. مدیرعامل تاکسیرانی‌ با بیان اینکه کیفیت خودروهایی‌ که تحویل داده می‌شوند، مطلوب نیست، گفت: وقتی در مورد خودرویی‌ سخن می‌گوییم که روزانه 300کیلومتر حرکت می‌کند، طبیعی است که باید با استانداردهای متفاوتی آن را تولید کنیم و در سراسر دنیا هم همینطور است. وی افزود:‌ در کشور ما خودروی تخصصی حمل‌ونقل وجود ندارد و خودروسازان‌ خودروهایی‌ را که کیفیت مناسب ندارند، به‌عنوان تاکسی عرضه می‌کنند و خودروهای‌ باکیفیت را به تاکسیرانی‌ نمی‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید