• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مرداد 1397
کد مطلب : 25316
+
-

ورود کمیسیون عمران مجلس به موضوع دفع بهداشتی زباله‌های بیمارستانی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت دفع اصولی و بهداشتی زباله‌های بیمارستانی گفت: شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند در این خصوص عمل کند و موانع متعددی برسر راهش است. به همین دلیل لازم است کمیسیون عمران مجلس طرحی را  به‌منظور حل معضل مدیریت زباله‌های بیمارستانی به مجلس ارائه کند.

یوناتن بت کلیا در گفت‌وگو با شهرنوشت با بیان اینکه عدم‌مدیریت و تفکیک پسماندهای بیمارستانی یک معضل کلی بوده که گریبان تمام شهرها را گرفته و سلامت جامعه را تهدید می‌کند، افزود: متأسفانه تا به حال برخورد ضعیفی در این زمینه انجام شده است. شهرداری به‌تنهایی قادر به انجام این کار نیست، وزارت بهداشت هم امکانات کافی برای تفکیک این پسماندها را در اختیار ندارد، ضمن اینکه ما باید در زمینه مدیریت پسماند به‌خصوص زباله‌های بیمارستانی از تکنولوژی روز دنیا بهره ببریم.

نماینده اقلیت دینی آشوریان و کلدانی  افزود: بشخصه معتقدم باید شهرداری از کمیسیون عمران درخواست طرح موضوع کند و در فراکسیون محیط‌زیست نیز مطرح شود تا درنهایت تصمیمات جدی‌تر و مؤثرتری اتخاذ شود. بت کلیا در خاتمه اظهار امیدواری کرد که  با همکاری و همدلی همه نهادهای مربوطه گامی مؤثر در جهت پیشگیری از تهدیدهای زیست‌محیطی برداشته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید