• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مرداد 1397
کد مطلب : 25224
+
-

پلکان سرکان

زمین چمن مصنوعی در «کمربسته» راه‌اندازی می‌شود

گردشگری
پلکان سرکان

وحید الوندی‌| تویسرکان- خبرنگار: 

اگر دامنه‌های جنوبی کوه الوند را با چشمانی نکته‌بین به نظاره بنشینیم، قطعه‌ای از بهشت غرب ایران زمین را می‌بینیم. نوع اقلیم، آب و هوا، چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی و باغ‌های سحرانگیز شهر سرکان موجب شده‌اند گردشگری مهم‌ترین مزیت این شهر نه چندان بزرگ برای شتاب‌بخشی به روند توسعه و پیشرفت خود باشد. 


توسعه واحدهای تجاری

شهردار سرکان به همشهری می‌گوید: شهرداری سرکان تلاش می‌کند واحدهای تجاری درآمدزا را در این شهر با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و بهبود فضای کسب و کار افزایش دهد. محمود رضیعی اضافه می‌کند: با توجه به اینکه رعایت حقوق شهروندی و اخلاق‌مداری یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های معنوی در توسعه گردشگری به شمار می‌رود، ارتقای فرهنگ شهروندی با استفاده از پژوهش‌های علمی و ارائه آموزش‌های همگانی در دستور کار قرار گرفته است. 
وی بر توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی و توقفگاه‌های موقتی در شهر سرکان تاکید و اظهار می‌کند: باید از ظرفیت گردشگری پارک تفریحی و توریستی کمربسته و آبشار الالو با تدوین برنامه‌های کارشناسانه استفاده کرد. 
رضیعی با اشاره به اینکه طبیعت بکر و جذاب سرکان مهم‌ترین داشته این شهر در حوزه گردشگری به شمار می‌رود، تصریح می‌کند: صیانت از فضاهای سبز و طبیعت با رویکرد حفاظت از باغ‌شهر سرکان نیز در دستور کار قرار گرفته است. 
وی تاکید می‌کند: تلاش می‌کنیم با ارتقای کمی و کیفی مبلمان و سیمای شهری بر جذابیت بیش از پیش فضاها و اماکن تفریحی سرکان مانند پارک کمربسته و ورودی شهر بیفزاییم. 


استقبال از سرمایه‌گذ‌اران

شهردار سرکان این شهر هدف گردشگری را مستعد سرمایه‌گذاری‌های متنوع اقتصادی می‌داند و بیان می‌کند: تولید انواع گیاهان دارویی، محصولات فراوری شده گردو، صنایع مبل و منبت و کلوچه‌های محلی از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سرکان به شمار می‌روند و از سرمایه‌گذاران در این زمینه استقبال می‌کنیم. 
وی توضیح می‌دهد: سرکان در شرایطی که در ایام مختلف سال 3 برابر جمعیت واقعی‌اش را در خود جا می‌دهد، از اماکن اقامتی و بوم‌گردی مناسبی برخوردار نیست. 


میزبانی از اردوهای ورزشی

رضیعی اظهار می‌کند: با توجه به شرایط مناسب جغرافیایی، اقلیمی و آب و هوایی و طرح در دست اجرای زمین چمن مصنوعی، سرکان می‌تواند گزینه مناسبی برای میزبانی از اردوهای مختلف ورزشی در سطح استانی، منطقه‌ای و حتی ملی باشد. 
وی می‌گوید: همچنین راه‌اندازی مجتمع رفاهی، خدماتی و گردشگری تپه ریواسیجان که در جاده منتهی به شهر سرکان قرار دارد، بدون تردید به افزایش زیرساخت‌های گردشگری در سرکان کمک می‌کند. 


زمین چمن مصنوعی

فرماندار تویسرکان در خصوص طرح‌های اجرایی برای گسترش صنعت گردشگری در سرکان به همشهری می‌گوید: شهرستان تویسرکان به منظور توسعه فضاهای ورزشی و نشاط‌آور به ایجاد یک زمین چمن مصنوعی نیاز دارد که با توجه به شرایط اقلیمی، آب و هوایی و گردشگرپذیر بودن سرکان مقرر شده است این زمین چمن با اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان در این شهر ساخته شود. 
حبیب مومیوند می‌افزاید: ایجاد زمین چمن مصنوعی در نزدیکی پارک تفریحی و توریستی کمربسته و رفت و آمد ورزشکاران و عموم مردم و گردشگران به این مکان برای ورزش و تفریحات سالم بدون تردید موجب افزایش تعداد گردشگران در سرکان
 می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه سالن ورزشی کارگران با هدف افزایش سرانه فضاهای ورزشی شهر با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در زمینی به مساحت 1800 متر به بهره‌برداری رسیده است، توضیح می‌دهد: این سالن برای استفاده عموم مردم است. در واقع با افزایش سرانه فضاهای ورزشی سرکان به نوعی شاهد افزایش زیرساخت‌های عمومی گردشگری در این شهر نیز هستیم. 


اعتبارات اجرایی

فرماندار تویسرکان ادامه می‌دهد: امسال اعتباری افزون بر یک میلیارد و 610 میلیون تومان برای پیشبرد طرح‌های عمرانی و اجرایی از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تویسرکان به سرکان اختصاص یافته است. 
مومیوند اضافه می‌کند: تکمیل جاده کمربندی شهر سرکان به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی در توسعه گردشگری و تسهیل روند تردد از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی سرکان به شمار می‌رود که در دستور کار قرار گرفته است. 


موقعیت جغرافیایی سرکان

سرکان یکی از 3 شهر شهرستان تویسرکان واقع در دامنه جنوبی کوه الوند است که ارتفاع متوسط آن از سطح دریا به 2040 متر می‌رسد و نزدیک‌ترین فاصله آن تا همدان به عنوان مرکز استان 101 کیلومتر است. سرکان با طبیعتی بکر و مسحور‌کننده در 7 کیلومتری غرب شهر تویسرکان قرار دارد. سرکان از شمال و شرق به کوهستان الوند، از جنوب به شهرستان تویسرکان و از غرب به شهرستان اسدآباد و شهر فرسفج محدود می‌شود. این شهر آب و هوای ییلاقی و بسیار مطبوعی دارد و وجود انبوه درختان میوه و چشمه‌های پرآب آن را به یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان تبدیل کرده ‌است. جمعیت سرکان به‌ دلیل مهاجرت ساکنان آن به شهرهای بزرگی مانند تهران، همدان و کرمانشاه تقریبا ثابت (حدود ۵۴۰۰ نفر) است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :