• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 مرداد 1397
کد مطلب : 25149
+
-

داستان یک شکایت شهری

20فروردین امسال شکایتی به شماره137 و 1888 مطرح کردم. همزمان به ناحیه 3 در شهرداری منطقه 5 مراجعه و به‌صورت کتبی هم این شکایت را همراه با تأیید مدیر مجتمع، ارائه دادم. خلاصه شکایت این بود و هست که در زیر واحد مسکونی اینجانب فست‌فودی بدون رعایت ضوابط فعال است که دودکش آن به‌جای پشت‌بام از سردر مغازه بیرون آمده و دود و بوی روغن بی‌وقفه در منزل اینجانب می‌پیچد و به‌دلیل آسم و حساسیت فرزندم با مشکل عمده مواجه هستیم. شکایت درباره فعالیت این فست‌فود بود.

بعد از چند روز، کارشناسان 137 و 1888 گفتند که شکایت شما وارد بوده و اخطار لازم به مستأجری که مشغول فروش فست‌فود است، داده شده است. شکایت کتبی هم که با تأیید مدیر مجتمع مبنی بر مزاحم‌بودن فعالیت فست‌فودی بود، پیگیری‌های انجام‌شده به این منجر شد که آنها هم اخطار لازم را به فروشنده داده‌اند. پس از 2هفته و پیگیری‌های انجام‌شده مشخص شد که موضوع در همان مرحله اخطار باقی مانده و اقدام دیگری نشده است. در کنار این شکایت‌ها با سازمان مشاغل مزاحم نیز تماس گرفته و موضوع را طرح کردم. در این مورد هم حرف این بود که اخطار داده‌اند.

یک ماه بعد و در اردیبهشت ماه، پیگیری‌ها از 137 و 1888 به همان نتیجه اولیه ختم شد یعنی اخطار داده شده است. پیگیری از ناحیه3، شهرداری منطقه5 هم به اینجا رسید که اخطار دوم داده شده و فروشنده یک ماه مهلت دارد، مشکلات را برطرف کند یا تغییر شغل دهد. ساماندهی مشاغل مزاحم هم گفتند که اخطار داده‌اند.
یک ماه گذشت. در پیگیری دوباره گفتند که شکایت شما به کمیسیون بند20 فرستاده شده و دلیل آن هم این است که این کمیسیون باید رأی صادر کند. وقتی پرسیدم مگر شکایت من از طرف شما تأیید نشده؟ گفتند از نظر ما تأیید می‌شود ولی روال قانونی این است. گفتم پس من با بیماری فرزندم چه کنم؟ گفتند این به ما مربوط نیست.

با بخش کمیسیون بند20 در ناحیه3 شهرداری منطقه5 تماس گرفتم که گفتند مورد شما فرستاده شده به مرکز و جواب نیامده!

... نزدیک به 3ماه و نیم از شکایتم به مراجع مختلف می‌گذرد. متأسفانه دخترم را 3بار برای آسم به پزشک برده‌ام، به‌هیچ‌وجه امکان به‌کار انداختن کولر نیست چون میزان بوی ورودی چند برابر می‌شود، حتی پنجره‌های اتاق و هال را هم نمی‌شود باز کرد... با همه اینها همچنان و بعد از پیگیری، می‌شنوم که اخطار داده شده، مهلت داده شده، به مرکز رفته، جواب نیامده و... همین امروز (هشتم مرداد ماه) هم با 137 تماس گرفتم، گفتند شکایت شما باز است و هنوز ناحیه جوابی نداده.
این است وضعیت رسیدگی به شکایت‌های شهروندان. چه کسی پاسخگوست؟

احمد مشکوری

این خبر را به اشتراک بگذارید