• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 9 مرداد 1397
کد مطلب : 25046
+
-

وزارت ورزش صورت مسأله بازنشستگی را پاک می‌کند؟

روسای فدراسیون‌های ورزشی دو رویکرد بی‌تفاوت و پراسترس برای ماندن و رفتن از صندلی‌شان به‎دلیل تبصره جدید قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها، در پیش گرفته‌اند. گروهی مثل شایسته رئیس فدراسیون تنیس از بازنشسته نبودن  یا اینکه مجوز‌های لازم را دارند و گروهی هم مثل رحیمی رئیس فدراسیون هندبال از رفتن و آسوده خوابیدن بعد از 40 سال مدیریت می‌گویند.در این میانه هم هستند گروهی از بازنشسته‌ها مثل علی رغبتی که سال‌هاست در کریدورهای مدیریتی وزارت ورزش از گذشته حضور و نقش جدی دارند به‌فکر تغییر قانون فدراسیون های ورزشی افتاده اند. یک دور زدن قانون برای استثنا کردن روسای فدراسیون‌های ورزشی. براساس طرحی که ایسنا آن را منتشر کرده است:«وزارت ورزش و جوانان پیش از تصویب این قانون، به‌دنبال پیدا کردن راهکاری بوده تا فدراسیون‌های ورزشی از موضوع شغل بودن خارج شوند.

این راهکار در قالب طرح اصلاح اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها به دولت رفته است و هم‌اکنون در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی و تصویب نهایی است که اگر این اتفاق رخ دهد، عملا موضوع بازنشسته‌های ورزشی از موضوعیت قانون جدید بازنشسته‌ها خارج می‌شود.» علی رغبتی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش با تایید این مسئله می‌گوید:« دنبال اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی هستیم و در آن راهکاری پیشنهاد کردیم مبنی براینکه ریاست فدراسیون و نایب رئیسی شغل نباشند.

درواقع شغل محسوب نشوند و حقوقی هم پرداخت نشود مثل همه دنیا. فقط دبیرکل تمام وقت استخدام شود و او فقط حقوق بگیرد. در حال حاضر هم اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی از کمیسیون فرعی به کمیسیون اصلی رفته است.» مسئله دور زدن قانون بازنشسته‌ها در حالی است که به‌تازگی اساسنامه و آیین‌نامه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی تغییر کرده است.از سوی دیگر ابهامات زیادی در مورد تصدی شغل از سوی روسای فدراسیون‎های ورزشی مطرح است. اینکه بودجه دریافتی برخی فدراسیون‌های ورزشی کاملا وابسته به دولت است و بر این اساس فدراسیون‌های ورزشی نیز تحت نظارت و حسابرسی دولتی قرار می‌گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید