• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 دی 1396
کد مطلب : 2498
+
-

طناب دار بر گردن قاتل مأمور پلیس

پسر جوان که در جریان فرار از دست مأموران پلیس، یکی از سربازان را به قتل رسانده بود، 6سال پس از این جنایت به دار مجازات آویخته شد. به گزارش همشهری، این حادثه به نیمه‌شب 28مرداد‌ماه سال90 برمی‌گردد. آن شب 2نفر از مأموران کلانتری شهرزیبا هنگام گشتزنی در حوزه استحفاظی‌شان به 2پسر جوان که در یک پارک حضور داشتند، مشکوک شدند. مأموران در بازرسی از متهمان یک قبضه چاقو کشف کردند. به این ترتیب سرباز وظیفه یکی از متهمان را سوار خودرو کرد و افسر پلیس مشغول تحقیق از متهم دیگر شد. در همین هنگام متهمی که سوار خودروی پلیس بود فکر فرار به سرش زد. در شرایطی که سرباز وظیفه کنار خودرو ایستاده بود، او خیلی آرام خودش را پشت فرمان خودرو رساند و پایش را روی پدال گاز گذاشت. همین که سرباز وظیفه متوجه شد متهم قصد فرار دارد، با یک جهش درِ سمت راست خودرو را گرفت و درحالی‌که خودرو در حال حرکت بود، از پنجره آویزان شد. متهم حاضر نبود خودرو را متوقف کند و با سرعت زیادی در حال فرار بود. او خودرو را به گاردریل کوبید و حتی سرباز جوان را 400متر روی زمین کشید تا اینکه سرانجام او کف خیابان افتاد و متهم توانست فرار کند.

متهم دیگر نیز وقتی فرار همدستش را دید، پا به فرار گذاشت. به‌دنبال این حادثه سرباز وظیفه‌شناس پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. با مرگ او که فقط 2‌ماه به پایان خدمت سربازی‌اش مانده بود، تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری قاتل آغاز شد. چند روز از این حادثه می‌گذشت که مأموران موفق شدند با استفاده از منابع اطلاعاتی 2متهم فراری را دستگیر کنند. عامل قتل سرباز پلیس به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و مدتی بعد در شعبه113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. وقتی او در برابر 5 قاضی عالی‌رتبه کیفری قرار گرفت در دفاع از خودش گفت: از مدتی قبل با دختری جوان که به شیشه اعتیاد داشت، دوست شده بودم و آن شب می‌خواستم برای او شیشه بخرم اما مأموران قبل از خرید مواد دستگیرم کردند. وی ادامه داد: وقتی داخل ماشین پلیس بودم یک لحظه فکر فرار به ذهنم رسید و پشت فرمان نشستم اما ناگهان سرباز جوان خودش را به ماشین رساند و در را گرفت. او حاضر نبود ماشین را رها کند و من هم دیگر چاره‌ای نداشتم و گاز می‌دادم تا اینکه او به گاردریل کوبیده شد و سقوط کرد اما باور کنید نمی‌خواستم باعث مرگش شوم.

در پایان این جلسه هیأت قضایی وارد شور شدند و پسر جوان را به اتهام قتل عمدی به قصاص محکوم کردند. هرچند متهم به این رأی اعتراض کرد و پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد، اما قضات دیوان نیز بر رأی دادگاه مهر تأیید زدند. چند روز قبل سرانجام متهم که نتوانسته بود رضایت اولیای دم را جلب کند پای چوبه دار رفت و مجازات شد.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در این‌باره به همشهری گفت: در شرایطی که اولیای دم مقتول برای مجازات قاتل اصرار داشتند او چند روز قبل در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید