• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24789
+
-

برانکو 1.5میلیارد گران شد!

برانکو 1.5میلیارد گران شد!

سرمربی پرسپولیس در زمان تمدید قرارداد با این باشگاه درخواست کرده بود مطالبات معوقه او و دستیارانش هر چه سریع‌تر پرداخت شود. در این راستا مسئولان باشگاه پرسپولیس موفق شدند بخشی از مطالبات کادر فنی خود را به آنها پرداخت کنند. از سوی باشگاه پرسپولیس رقمی حدود ۳۰۰هزار دلار به برانکو پرداخت شد تا بخشی از مطالبات این مربی کروات و دستیارانش تسویه شود.

اما باشگاه پرسپولیس در شرایطی بدهی سرمربی خود را پرداخت کرده است که این بدهی مربوط به اوایل فصل گذشته بوده و مدیریت قبلی اگر این مبلغ را پرداخت می‌کرد، می‌توانست با توجه به دلار حدودا 4هزار تومانی با مبلغی در حدود 1.2میلیارد تومان مطالبات برانکو را تسویه کند. اما حالا مسئولان باشگاه پرسپولیس با دلار حدود 9هزار تومان در بازار آزاد 300هزار دلار خریداری کردند که برای خرید این میزان دلار 2.7 میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند. با این شرایط مسئولان باشگاه پرسپولیس در حرکتی جالب مبلغ قرارداد سرمربی خود را چیزی نزدیک به 1.5 میلیارد تومان افزایش داده‌اند. این در شرایطی است که برای برانکو فرقی نمی‌کرده این میزان دلار از کجا تهیه شده و سرمربی سرخپوشان تنها 300هزار دلار خود را دریافت کرده است.

نکته مهم‌تر اینکه این اولین‌بار نیست باشگاه پرسپولیس چنین پول‌هایی را پرداخت می‌کند. مسئولان این باشگاه پیش از این هم در خصوص پرونده‌هایی مانند گولچ همین‌طور عمل کرده بودند. باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت آنتونی گولچ محکوم به پرداخت 277هزار دلار بابت نقض پرونده و 46هزار دلار بابت بدهی قبلی و درمجموع 323هزار دلار (حدود یک‌میلیارد و 200میلیون تومان) شد. اما با توجه به شکایتی که از این بازیکن کرد در نهایت محکوم شد و مدتی دیرتر این طلب را پرداخت. با توجه به رشد قیمت ارز این بازیکن نیز چیزی نزدیک به 2میلیارد تومان خرج روی دست باشگاه گذاشت. در شرایطی که قیمت دلار هر روز دچار نوسان است و مسئولان باشگاه هم نمی‌توانند از ارز دولتی استفاده کنند به‌نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس باید خیلی زود بدهی‌های خود را پرداخت کند تا این‌گونه برای دادن بدهی‌های خود دوبرابر پول خرج نکند.

این خبر را به اشتراک بگذارید