• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24766
+
-

پرافتخارترین باشگاه آسیا، دایی‌جان ناپلئون و سگ‌های تحصیلکرده

سیامک رحمانی روزنامه‌نگار

    منت خدای را عزوجل که لیگ برتر با توپ پر شروع شد و از همین هفته اول آنقدر حاشیه و اعتراض داشتیم تا همه خاطرات جام‌جهانی را بشورد ببرد. از وضعیت باشگاه پدیده و اینکه نزدیک بود تیم به بازی نرسد و قراردادها ثبت نشده بود و از اینکه عده‌ای از تماشاگران بیرون ورزشگاه ماندند و اعضای شورای شهر همدردی کردند و از جلوی استادیوم به خانه برگشتند چیزی نگوییم بهتر است. کلا داریم به شرایطی نزدیک می‌شویم که آدم برای نوشتن درباره تیم پدیده و بلبشوی بازی مشهد هم دست و دلش می‌لرزد.

از ژنرال و تساوی بدون گل در هفته اول هم چیزی نمی‌گوییم. استاد در صحبت زنده تلویزیونی یک سوتی آنچنانی داد اما بلافاصله ماجرا را جمع کرد و گفت ورزش ما قائم به فرد است. امیرخان حواست باشد برادر. مملکت آنجورها هم که شما فکر می‌کنی نیست.

اما اتفاق اصلی جایی رخ داد که استقلال بازی داشت و هواداران کم‌تعدادش مثل همه هفته‌های اخیر شاکی بودند و سیما هم که مثل همه دهه‌های اخیر صدای مردم را بست تا فقط چیزی که خودش می‌خواهد روی آنتن برود. اولا که سیما 24 ساعته دارد به دولت حمله می‌کند، معلوم نیست چرا تا مردم چیزی علیه وزیر ورزش می‌گویند، انتقاد می‌شود خط قرمز عزیزان. یعنی فقط خودتان حق دارید شعار دهید و به دولت حمله کنید؟ همین حق را هم به دیگران نمی‌دهید؟ بعدش هم الان چی شد؟ هیچ‌کس نفهمید تماشاگران در استادیوم علیه آقای سلطانی‌فر شعار داده‌اند یا بدتر شد؟
اما شعارهایی که می‌توانست همان‌جا تمام شود با اعلام باشگاه استقلال که «پیدایشان می‌کنیم و رسوایشان می‌کنیم» ادامه پیدا کرد. از آن جالب‌تر بیانیه دوست‌مان مازیار ناظمی بود که درحمایت از امیرحسین فتحی نوشت او مدیر توانایی است و چهره‌های محبوب و خوشنام را به این تیم می‌آورد و تیم به‌سرعت به مسیر موفقیت برخواهد گشت. تهدید هم کرده بود که استقلال سرمایه‌ملی است و برای حفظ آن و رضایت هوادارانش تعارف نداریم و کسانی که قبلا در استقلال بوده‌اند و حالا نیستند این نصیحت را بشنوند تا بعد و جالب بود که بلافاصله کانال تلگرامی منتسب به حاجی فتح‌الله‌زاده واکنش نشان داد و نوشت این حرف‌ها دایی‌جان ناپلئونی است! اینکه استقلال همچنان دلسوزانی مثل حاجی دارد که ول کن ماجرا نیستند خودش یکی از دلایل موفقیت‌های باشگاه است. «حاجی با همین قدرت به پیگیری امور باشگاه ادامه بده- از طرف عده‌ای از هواداران ارتش سرخپوستان آسیا!»

    «حسینی به باشگاه ما آمد و از ما خواست شماره حساب دهیم تا ۱۰۰ هزار دلار به حساب باشگاه واریز کند. مگر اینجا باشگاه دسته سومی شهرستانی است؟ اینجا پر افتخارترین باشگاه آسیااست. اگر بازیکن ما با ما این‌گونه رفتار کند، ترابزون چه حسابی روی ما باز خواهد کرد؟ من ۲۴ ساعت دیر آمدم وگرنه نورافکن را به تیم برمی‌گرداندم. این‌گونه انتقالات با مبلغ کم، توهین به کشور مااست. زمانی که نورافکن تنها با ۵۰ هزار دلار ترانسفر شده باشگاه بلژیکی چه فکری درباره تیم‌های ما خواهد کرد؟» این حرف‌ها را هم امیرحسین خان فتحی گفته. امیرحسین‌خان خدمت‌تان عرض شود که شما تشریف نداشتید همین باشگاه افتخار آسیا در گرفتن بازیکن شیرین‌کاری‌هایی کرد که بیا و ببین. قرارداد مامه‌تیام و بندهای معرکه‌ای که در آن گنجانده شده را هم اگر ببینید بیشتر به ابعاد پرشکوه پرافتخارترین باشگاه آسیا پی می‌برید. قرارداد همین نورافکن هم جوری تنظیم شده بود که... خیلی پرافتخار. شروع تمرینات تیم و شرکت در سوپرجام هم به‌حدی برنامه‌ریزی شده و حرفه‌ای بود که... آخر پرافتخار. خلاصه این‌که شما خون خودت را کثیف نکن. با این اتفاقات و رفت و آمدها چیزی از ارزش‌های افتخارات و آقای افتخاری کم نخواهد شد. همان صدهزار دلار را هم نگرفتید از کف‌تان رفت. پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی و الهلال عربستان هم سلام رساندند و گفتند کاش ما هم می‌توانستیم مثل شما پرافتخارترین باشگاه آسیا باشیم.

    وحید طالب‌لو با انتشار نامه‌ای پراحساس از فوتبال خداحافظی کرد. بازیکن خوش‌اخلاقی که در تیم‌ملی و استقلال روزهای خاطره‌انگیزی را سپری کرد اما حالا یک نفر نیست حالش را بپرسد. آن سایت‌های لعنتی و ادمین‌هایشان دو خط برایش نمی‌نویسند تا از او تشکر کنند و بگویند بابت همه زحماتی که کشیده به یادش هستند. مراسم و جشن و اینها هیچی. بدشانسی طالب‌لو هم این است که در کشور بامعرفت‌ها و بااخلاق‌ترین مردم دنیا بازی کرده. الان اگر در یک باشگاه بی‌مرام آلمانی یا هلندی سابقه داشت برایش اسپرایت باز می‌کردند که کف‌ آن تا سقف برود. آقای طالب‌لو شما ببخشید. پرافتخارترین باشگاه آسیا فعلا درگیر است. سرش خلوت شد حتما از شما تشکر خواهد کرد.

    برای اینکه زامبی‌های عزیز-از هر دو طرف- دست‌شان خالی نباشد، اینجا خواستم از مدیران پرسپولیس هم تشکری کرده باشم. مدیرانی که با شاهکارهای مدیریتی‌شان تیمی ساخته‌اند که وقتی به زمین می‌رود باید 90 دقیقه برایش نگران بود. اینکه پرسپولیس این فصل با پنجره بسته مواجه بود و مجبور است با دار و ندارش از فصل قبل به زمین برود یک طرف، برانکو و دل دریایی‌اش هم، طرف دیگر. الان همین الله‌یار صیاد‌منش و آذری استقلال را می‌بینیم کیف می‌کنیم و فکر می‌کنیم کاش برانکو هم در این دو سال چهار تا بازیکن از جوانان و امید باشگاه یا تیم‎ملی به پرسپولیس اضافه کرده بود الان عصای دستش باشند. 

    جواد نکونام در اینستاگرامش متنی گذاشته بود با این مضمون که:«فقط یک سگ نادان به سوی پرنده‌ای در حال پرواز پارس می‌کند. باب مارلی» اولا که عاشقتم آقا جواد با اون سلیقه موسیقی‌ات و باب مارلی گوش دادنت. ثانیا این‌طوریا که باب گفته هم نیست. من خودم سگ‌هایی می‌شناسم که به موتوری در حال حرکت هم پارس می‌کنند. به پرنده‌ای که در حال پرواز نیست هم پارس می‌کنند. خیلی هم سگ‌های فهمیده و تحصیلکرده‌ای هستند. این‌طوری قضاوت نکنید لطفا. ثالثا که آن پرنده در حال پروازش را فهمیدیم که شما خودت هستی درباره آن سگ هم بیشتر توضیح می‌دادی. رابعا قربان فوتبالیست‌ها و فوتبال خودمان برویم با این ادبیات قشنگ. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید