• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24788
+
-

نشست فوق‌العاده قضایی برای اخلالگران ارز

   قوه قضاییه جلسه‌ای فوق‌العاده را با حضور معاون اول قوه قضاییه، دادستانی تهران، نمایندگان وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات درخصوص پرونده اخلالگران ارزی و سکه و خودرو برگزار کرده است؛ جلسه‌ای که مهمانان در آن خواستار نظارت بیشتر بر بازار شده‌اند و از سویی قوه قضاییه هم وعده برخورد قضایی بدون اغماض با متخلفین را داده است.

سلطان سکه وابسته به بانک مرکزی بود

غلامحسین محسنی اژه‌ای که یکی از مهمانان این جلسه بود درباره آخرین جزئیات این پرونده‌ها گفته: افرادی آمده‌اند ارز از بانک مرکزی گرفته‌اند و سود ارز را کس دیگری برده اما با کارت ملی یک فرد بی‌بضاعت.

اژه‌ای با اشاره به نامه‌ای که قبل از این از سوی قوه قضاییه به بانک مرکزی ارسال شده هم گفت: پاسخ نامه به بانک مرکزی به‌دست من رسید که اعلام شد ۱۵۹میلیون و ۸۰۰هزار دلار و همچنین ۵۱میلیون یورو به غیراز بانک‌ها و صرافی‌های مجاز توسط عوامل شخصی و حقیقی توزیع شده است.

اژه‌ای درباره سلطان سکه که‌‌ماه گذشته فعالیتش در بازار و دستگیری‌اش خبر ساز شده بود هم گفت: بانک مرکزی گفته بود که این فرد با ما همکاری داشته و کتبا هم اعلام کرده بود، لذا دادگاه اورا بعد از 5روز آزاد کرد. معاون اول قوه قضاییه گفته: بانک مرکزی ۱۶۰ میلیون دلار و ۵۱ میلیون یورو به سلطان سکه داده است.

سخنگوی قوه قضاییه 24تیر‌ در نشست خبری‌اش درخصوص سلطان سکه گفته بود:این فرد حمید مظلومین و پسرش محمدرضا مظلومین نام دارد که در سال‌های 91و 92هم دستگیر شده بود. حدود 10روز قبل از آن یعنی ایامی که محسنی اژه‌ای به‌علت بیماری در رسانه‌ها حاضر نمی‌شد و از او خبری نبود ؛سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران در نشست خبر ی‌اش از دستگیری فردی که از او تعبیر به سلطان سکه کرده بود خبر داد؛ خبری که البته قوه قضاییه گفت: در اطلاع‌رسانی لازم است با آنها هم هماهنگی شود.

اژه‌ای روز گذشته گفته سؤالات و ابهاماتی مطرح شد و این فرد مجددا و اخیرا دستگیر شده و در این پرونده باید دید آیا اتهامی متوجه مسئولان بانک مرکزی است یا خیر؟

تخلفات سازمان‌یافته خودرویی؟

سخنگوی دستگاه قضا و دادستان تهران روز گذشته با ابهام درخصوص تخلفات سازمان‌یافته‌ای در حوزه خودرو و ارز و سکه سخن گفته‌اند که هنوز ابعاد آن روشن نیست.

به گزارش میزان اژه‌ای گفته: بدوا به ذهن می‌رسد که این میزان از تخلف نمی‌تواند بدون همکاری افرادی از داخل خود سازمان توسعه تجارت باشد. عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران هم گفته: اظهارات متهمان نشان می‌دهد که تخلفات (ارز و خودرو) بدون همکاری عوامل داخل دستگاه امکان‌پذیر نبوده است.
آنطور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند دستگیر‌شدگان 2دسته‌اند؛ یک دسته در تهران و عده‌ای دیگر درشهرستان‌ها دستگیر شده‌اند.

تا پیش از این، در این پرونده‌ها 13نفر دستگیر شده‌ بودند و اخیرا نیز 5نفر دستگیر شده‌اند و تعدادی دستور دستگیری نیز به تازگی صادر شده است. اژه‌ای گفته: قرار شده درخصوص خودرو، پرونده‌ها به تهران ارسال شود زیرا منشأ کار در تهران بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید