• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24777
+
-

30 نفرباید از ورزش بروند

چهره‌های همیشگی که سال‌هاست در ورزش کشور حضور دارند و هرچند مدت‌هاست بازنشسته شده‌اند، اما حالا اما  باید ترک پست کنند. این نه از روی اختیار که با اجبار قانون جدیدی است که مجلس روز دوم مرداد ماه آن را تصویب کرده است. بر این اساس تنها مدیران تراز اول کشور که در قانون  شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رئیس‌جمهور،‌ نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس‎جمهور هستند، می‌توانند در زمان بازنشسته بودن روی صندلی این پست‌ها بنشینند. جالب اینجاست که مجوزهای خاص از جمله جانبازی و اسارت نیز با تبصره‌های سختی روبه‌رو شده‌اند که در واقع هرگونه مجوزی را نیز محدود می‌کند. 

در ورزش کشور اما به‌نظر می رسد که هیچ‌کدام از مدیرانی که تعدادشان در حوزه ستادی وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی کم نیست ،باید از ورزش بروند و دیگر نمی‌توانند پستی  داشته باشند. گفته می‌شود که لیستی 30 نفره از مدیران و روسای فدراسیون‌ها از ورزش می‌روند که در راس آن محمدرضا داورزنی، معاون ورزشی وزارت ورزش است. او پیش  از این با توجه به تبصره قانون ایثارگری و با وجود بازنشستگی در پست معاونت ورزش قهرمانی مشغول به‌خدمت بود داورزنی اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که بر اساس دستور فعالیت می‌کند و منتظر ابلاغ مصوبات مجلس می‌ماند. از فریبا محمدیان، معاون امور بانوان نیز به‌عنوان یکی از بازنشستگان ورزش نام برده می‌شود که شامل هیچ مجوزی نخواهد بود. در سوی دیگر در حوزه ستادی ورزش مدیرانی از ورزش می‌روند که بیش از 15 سال است که در همه ادوار ورزش کشور صاحب منصب مدیرکلی بوده‌اند،کسانی مثل علی رغبتی، برانوش نیک‌بین، شروین اسبقیان و... که به‌صورت دوره‌ای در حال تصدی مشاغلی در ورزش هستند. کنار رفتن این افراد با توجه به بدنه کارشناسی جوانی  که در وزارت ورزش از قهرمانان ورزشی هستند، یک جابه جایی استراتژیک را در عرصه مدیریتی ورزش کشور رقم خواهد زد. اما مشکل اصلی شاید روسای فدراسیون‌های ورزشی باشد؛گفته می‌شود بیش از 15 رئیس فدراسیون باید از صندلی خود خداحافظی کنند. از افرادی مثل مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال تا پولادگر در تکواندو، پوریا در بدمینتون ، محمود خسروی وفا در کمیته‌ملی پارالمپیک، بهرام شفیع در هاکی که بازنشسته تلویزیون است و سرپرستان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یعنی گرشاسبی، فتحی  و... به عنوان سر لیست روسای فدراسیون‌ها و باشگاه‌های بازنشسته نام برده می‌شود. 

جالب اینجاست که محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از موافقان اصلی  این قانون در مجلس بود که با لابی‌گری گسترده با نمایندگان و ایجاد فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی موتور محرکه تصویب قانون جدید منع استفاده از بازنشستگان بودند.  حالا همه چیز منتظر تاییدیه شورای نگهبان بر این قانون است. جایی که بسیاری از مدیران منجمله روسای فدراسیون‌ها و مدیران باشگاه‌های دیگر را نیر به این لیست افزود که پیش از این با توسل به‌قانون ایثارگری یا عضو هیات علمی بر مسند کار نشسته بودند اما براساس اصلاحات جدید  مجبور به ترک خدمت  خواهند شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید