• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 مرداد 1397
کد مطلب : 24635
+
-

توافق تجاری لرزان آمریکا و اروپا

توافق تجاری لرزان آمریکا و اروپا


آمریکا و اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند برای کاهش تعرفه‌های تجاری بین 2طرف و جلوگیری از یک جنگ تمام‌عیار تجاری با یکدیگر همکاری کنند. به گزارش بی‌بی‌سی، این توافق بعد از ملاقات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در واشنگتن به‌دست آمد. 2طرف بعد از این ملاقات، از شروع «مرحله‌ای جدید» در روابط تجاری طرفین خبر دادند.

براساس این توافق، ترامپ تهدید تحمیل تعرفه بر واردات خودرو از اروپا را کنار گذاشت و اروپا هم وعده داد که گاز مایع طبیعی (ال‌ان‌جی) بیشتری از آمریکا بخرد. ترامپ هم در توییتر خود اعلام کرد که اروپا وعده داده است دانه‌های سویای بیشتری از آمریکا وارد کند. براساس این توافق، کار روی رسیدن به «تعرفه صفر» بین 2طرف شروع شده است.

با وجود این توافق تجاری، تعرفه‌هایی که آمریکا در ‌ماه مارس روی واردات فولاد (25درصد) و آلومینیوم (10درصد) وضع کرده همچنان پابرجا خواهد ماند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، اروپا درحالی از دستیابی به این توافق ابراز رضایت کرده است که به سختی می‌توان آن‌را پیشرفتی تضمینی دانست. براساس گزارش این روزنامه، این توافق می‌تواند نمونه دیگری از رفتارهای غیرقابل‌پیش‌بینی ترامپ باشد. او 18ماه است که رهبران اروپا را «مسخره» کرده و حتی به آنها لقب دشمن داده است.

براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، اروپایی‌ها در ملاقات با ترامپ، کار سختی برای فهماندن شرایط به او داشته‌اند و به همین‌خاطر، از کارت‌های رنگی که مفاهیم تجاری و شرایط تجاری 2طرف به زبان ساده روی آن نوشته شده بود، استفاده کرده‌اند. یک مقام اروپایی در این‌باره به وال‌استریت ژورنال گفته است: «می‌دانستیم که قرار نیست سمینار علمی داشته باشیم. باید همه‌‌چیز را بسیار ساده می‌کردیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید