• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 4 مرداد 1397
کد مطلب : 24551
+
-

پنجاه متفکر جرم‌شناسی

جرم‌شناسی تاریخ جذابی دارد. در واقع تاریخ جرم‌شناسی داستان تلاش‌های نظا‌م مند انسان برای مطالعه و درک ظرفیت جرم و کجروی انسان است.
تاریخ جرم‌شناسی شرحی اخلاقی از مدرنیته به دست می‌دهد و به همان نسبت، بینشی فراهم می‌آورد که معنای کانونی و معنای انسانیت در اعصار ما را نمایان می‌کند. با این همه، در انبوه کتاب‌های درسی جرم‌شناسی غالبا به شکل خلاصه‌وار و بی‌روح به داستان جرم‌شناسی پرداخته می‌شود و این جای تعجب دارد، اما کتاب حاضر متفاوت است.
در این کتاب با تکیه و تأمل در زندگینامه‌های فکری و ترکیب جزئیات داستان زندگی پنجاه متفکر مهم جرم‌شناسی، به داستان جرم‌شناسی روح بخشیده شده و آن را انسانی کرده‌اند. نویسندگان این اثر ابراز امیدواری کرده‌اند که این نگاه به جرم‌شناسی برای دانشجویان تازه‌کار این حوزه و همچنین پژوهشگران حوزه‌های مجاور مانند جامعه‌شناسی، روانشناسی و جغرافیای اجتماعی یا تاریخ که به‌دنبال فهم «زوایای» حوزه غریب جرم‌شناسی‌اند، مفید باشد. 
«پنجاه متفکر جرم‌شناسی» را کیت‌هیوارد، شاد مارونا و جین مونی نوشته‌اند و مترجمان آن ایوب اسلامیان، صابره صادقی و احسان احراری هستند. این کتاب 524صفحه‌ای را نشر ثالث منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید