• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 4 مرداد 1397
کد مطلب : 24509
+
-

با مردم

با مردم

  اختلاس‌های بانکی

سلام. درخصوص خبرهایی که از اختلاس‌های بانکی می‌شنویم و دادگاه‌هایی که برای برخی از آنها برگزار شده و بعضی دیگر در حال برگزاری است، یادآور می‌شوم که قوانین و مقررات بانکی باید متناسب، شفاف و در معرض دید بوده و تحت نظارت و کنترل دائمی باشد تا امکان هرگونه سوءاستفاده را از بین ببرد؛ چرا که بعد وقوع تخلفات مالی، مسئله به چنان کلاف سردرگمی تبدیل می‌شود که یافتن ریشه‌ها را دشوار می‌سازد.
یوسفی از تهران

  به‌جز حقوق ما بازنشستگان!

با سلام. گویا در میان تمام مشکلات اقتصادی این بازنشستگان هستند که مظلوم واقع شده‌اند و دسترسی به جایی برای ابراز شکایات خود ندارند. به‌عنوان نمونه 5‌ماه از سال جدید گذشته، اما هنوز مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت این قشر پرداخت نشده است! چرا کسی به فریاد ما بازنشستگان رسیدگی نمی‌کند؟ این درحالی است که قیمت کالاهای اساسی مردم روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند؛ البته به جز حقوق ما بازنشستگان.
8753...0912

  وظایف قانونی شرکت مترو

با عرض سلام خدمت همه عزیزان. درخصوص پاسخ شرکت مترو که دیروز در این ستون منتشر کرده بودید، باید بگویم حل معضل دستفروشی ضروری است توسط دست‌اندرکاران مترو و نیروی انتظامی با راهکاری مناسب صورت بگیرد که متأسفانه آنها از مسئولیت خود سرباز زده و انتظار دارند کم‌کاری خودشان را مسافران با خرید نکردن به‌عهده بگیرند! سؤال این است در کنار درخواست از مسافران برای عدم‌خرید از دستفروشان، چرا مسئولان ذیربط به وظایف قانونی خود بی‌توجه بوده و صرفا نظاره‌گر هستند؟
4976...0936

  بلاتکلیفی رانندگان تاکسی‌های فرسوده

سلام. ماه‌هاست سایت نوسازی حمل‌ونقل همگانی بسته شده و رانندگان تاکسی‌های فرسوده بلاتکلیف مانده‌اند. باور کنید بسیاری از ما رانندگان تاکسی عملا بیکار شده‌ایم. هربار هم که مشکل را پیگیری می‌کنیم می‌گویند دولت به ایران‌خودرو بدهکار است و ایران‌خودرو به‌خاطر بدهی دولت سایت فروش تاکسی را بسته وتا دولت بدهی خود را پرداخت نکند همچنان سایت بسته خواهد بود. لطفا این مشکل را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
گلایه تعدادی از رانندگان تاکسی

  منتظرند تا یکی شکایت کند

با سلام و خدا قوت. چرا مسئولان با گران‌فروشان و کم‌فروشان متقلب و متخلف برخورد شدید نمی‌کنند تا عبرتی برای امثال آنان باشد؟ این‌همه دستگاه‌های نظارتی با کارکنان بی‌شمار خود، صرفا در اداره متبوع منتظرند تا یکی شکایت کند، تا بلکه پیگیر متخلفان باشند! این درحالی است که باید به‌صورت سرزده در ماه‌های مختلف نظارت بکنند. متأسفانه مسئولان ذیربط قاطعانه عمل نمی‌کنند.
1467...0914

  درخواست از شرکت ملی نفت

با سلام. مدت‌هاست پمپ بنزین خیابان جلال آل احمد نرسیده به اشرفی اصفهانی بلاتکلیف و بلااستفاده رها شده است. با توجه به نبود جایگاه پمپ بنزین در این محدوده، از شرکت ملی نفت ایران درخواست می‌کنیم نسبت به فعال کردن دوباره این جایگاه اقدام کند.
3258...0912

@  پاسخگوی اهمال‌کاری‌ها نیستند

سلام. امسال گرمای تابستان مصادف شده با قطع روزانه برق؛ مشکلی که حوصله هر شهروندی را سر می‌برد. از طرفی مسئولان امر از مردم خواسته‌اند تا می‌توانند در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، بدون آنکه توضیح دهند چرا یکباره در این فصل سال در تأمین برق مورد نیاز ناتوان شده‌اند. مسئولان ما در روزهای خوشی که بایستی به فکر روزهای ناخوشی می‌بودند، گرفتار خواب غفلت شدند و امروز تاوان آن را مردم پرداخت می‌کنند.
مسئولانی که درمورد کاهش تلفات برق و افزایش راندمان از مراحل تولید تا مصرف، که صرفا در دست خود وزارت نیرو است و مردم هیچ‌گونه نقشی نمی‌توانند در آن داشته باشند، اقدام جدی و مؤثر نکردند. مسئولانی که بایستی هزینه‌های جاری خود را در بخش وزارت نیرو کاهش می‌دادند، نه‌تنها در این مورد اقدامی نکردند، بلکه شاهد افزایش آن هم شدیم. چرا کسی پاسخگوی اهمال‌کاری‌هایی که کرده است، نیست. مردم باید تاوان پس بدهند؟
2436...0912

  گلایه از شرکت مخابرات

سلام. شرکت مخابرات استان تهران شماره تلفن منزل ما را همزمان به یک شرکت تجاری فروخته که این اقدام نابجا آسایش را از خانواده ما سلب کرده است. به اداره مخابرات منطقه هم شکایت کرده‌ایم ولی ترتیب اثری داده نشد. الان قریب به ۴‌ماه است که آسایش نداریم. لطفا به مسئولان در شرکت مخابرات بگویید چرا پاسخگوی اینگونه اجحافی که در حق شهروندان می‌کنند، نیستند.
6480...0912

  پرداخت عوارض 6هزار تومانی

با سلام. در مسیر اتوبان قزوین به رشت دراطراف شهر رودبار چه در مسیر رفت و چه مسیر برگشت به‌ویژه در ایام تعطیلات بیش از ۱۰کیلومتر ترافیک سنگین ایجاد می‌شود، ساعت‌ها وقت مسافران در ترافیک اعصاب خردکن بیهوده تلف می‌شود، ده‌ها هزار لیتر بنزین بیهوده به هدر می‌رود وآلودگی وسیعی به‌خصوص در تونل‌ها ایجاد می‌شود. از طرفی موجب انواع مشکلات ازجمله ناراحتی‌های تنفسی به‌خصوص در سالمندان و کودکان می‌شود. اما گویا هیچ اراده و برنامه‌ای برای حل این مشکل توسط وزارت راه و سایر مسئولان ذیربط وجود ندارد. متأسفانه تنها علامت اتوبان بودن این مسیر، اخذ مبلغ 6هزار تومان عوارضی است!
6721...0919

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید