• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 مرداد 1397
کد مطلب : 24432
+
-

با مردم

  محل پارک معلولان

سلام. با اینکه تابلوهایی برای توقف خودروهای معلولان در شهر نصب شده است، ولی همیشه سایر خودروها از آن استفاده می‌کنند! چرا راهنمایی و رانندگی هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای برای عدم‌پارک خودرو در محل پارک معلولان انجام نمی‌دهد؟ لطفا این موضوع را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
گلایه یک معلول از تهران

@  درخواست از وزیر بهداشت

سلام و عرض ادب و احترام. داروی تایکرب (لاپاتینیب) برای بیماران سرطانی است. لذا در دسته داروهای بیماران خاص قرار می‌گیرد و مقدار مصرف آن برای یک‌ماه، حداقل مبلغی بالغ بر 5.6 تا ۷میلیون تومان است. بیمه سلامت و یا بیمه خدمات درمانی و بیمه تأمین اجتماعی متأسفانه به این بیماران که مجبور به استفاده از آن هستند هیچ‌گونه کمکی نمی‌کنند. از مسئولان وزارت بهداشت، سازمان دارویی، دولتمردان و...... استدعا دارم با توجه به هزینه سنگین این دارو سیاستی اتخاذ کنند که یارانه به این دارو هم تعلق بگیرد تا در این سنین سالخوردگی و بازنشستگی شرمنده زن و بچه‌هایمان نباشیم.
بازنشسته تأمین اجتماعی

  اجاره‌بها سر به فلک کشیده

سلام. از اینکه مشکلات مستأجران را در این ستون منتشر می‌کنید جای تشکر دارد. اما چرا کسی به وضعیت نابسامان اجاره‌بها در کشور رسیدگی نمی‌کند؟ این روزها اجاره بهای منازل سربه فلک کشیده وهیچ‌کس نیز هنوز مسئولیت مستقیم این گرانی‌ها را برعهده نگرفته است. به مسئولان بگویید قشر کم درآمد زیر بار گرانی در حال له شدن هستند، فکری بکنید.
گلایه تعدادی از مستأجران

  برخورد قاطع با سودجویان

با سلام و خداقوت. رسیدگی به متهمان تعاونی ثامن‌الحجج نشانه عدالت نظام اسلامی است. از مسئولان در قوه قضاییه انتظار می‌رود برای جلوگیری از تکرار انواع فسادهای اقتصادی، اختلاس‌ها، رانتخواری‌ها و... اقدامات قاطعی انجام داده و سودجویان را در هر رده‌ای که هستند به مجازات برسانند.
6263...0938

@  ترجیح کارگر خارجی بر کارگر ایرانی

سلام. یکی از مسائلی که موجب افزایش بیکاری در کشور شده به‌کارگیری اتباع بیگانه است که روزبه‌روز دامنه آن گسترده‌تر شده است. سال‌هاست شاهد هستیم که مهاجرین در مشاغل مختلف به‌کار گرفته می‌شوند، فضای کار جوانان جویای کار را اشغال می‌کنند و از طرفی معضلات اجتماعی و اقتصادی بسیاری به بار می‌آورند. متأسفانه چون یک کارگر خارجی حاضر است با حقوق ناچیز دو برابر کارگر ایرانی کار کند، همین مسئله باعث شده تا عده‌ای از کارفرمایان حتی برای کار ساختمانی دنبال کارگر ایرانی نروند و برای فرار از پرداخت بیمه و حقوق قانونی، به فکر بیگاری کشیدن از اتباع بیگانه می‌افتند. این درحالی است که برابر ماده۱۲۰ قانون کار ایران، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به‌کار شوند، همچنین ماده۱۸۱ قانون کار نیز هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی را ممنوع کرده است! چرا مسئولان ذی‌ربط در وزارت کشور و کار بر اقدام خلاف قانون پیمانکاران نظارتی نمی‌کنند؟
6680...0914

  اقدام برای کنترل قیمت مسکن

سلام. با اینکه گرانی مسکن در چند‌ماه گذشته بی‌رویه افزایش یافته است اما مسئولان هیچ اقدامی برای کنترل قیمت‌ها ندارند. به‌نظرم اگر دولت یا مجلس تصویب کند هر خانواده ایرانی هر ۱۰سال یک‌بار می‌تواند خرید و فروش مسکن کند و بانک‌ها و مؤسسات مالی حق خرید مسکن را نداشته باشند، قیمت مسکن هیچ‌گاه اینطوری افسارگسیخته نخواهد شد.
1780...0911

  مسکن مهر شهرک ابریشم

سلام.با اینکه به امید خانه‌دار شدن در مسکن مهر شهرک ابریشم ثبت‌نام و همه مبالغ درخواستی را هم واریز کرده‌ایم اما متأسفانه هربار که برای تحویل خانه‌ها مراجعه می‌کنیم پاسخی نمی‌دهند و اعلام می‌کنند که خانه‌های این پروژه خود مالکی شده است! در واقع با پول مردم خودشان صاحبخانه شده‌اند و به هیچ مرجعی هم پاسخگو نیستند. از طرفی کسانی که قید خانه‌دار شدن را زده‌اند پولشان را هم پس نمی‌دهند. متأسفانه شکایات ما در قوه قضاییه هم به نتیجه‌ای نرسیده است. لطفا این مشکل ما را هم در روزنامه منعکس کنید.
گلایه تعدادی از متقاضیان مسکن مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید