• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 3 مرداد 1397
کد مطلب : 24378
+
-

بازداشت 13متخلف اقتصادی

اژه‌ای: تاکنون از 57شرکت متخلف تحقیق شده و مدیرعامل شرکت شستا هم احضار شده است

گزارش
بازداشت 13متخلف اقتصادی

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تخلفات در 2حوزه توزیع  ارز و ثبت سفارش برای وارد کردن کالا گفت: هم‌اکنون ۱۳ نفر در رابطه با تخلفات اخیر در بازداشت هستند. در رابطه با ثبت سفارش به‌طور مستقیم ۵ نفر تاکنون دستگیر و بعضی از دلال‌های مرتبط با این موضوع نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند. درخصوص توزیع ارز برای کنترل بازار هم چند نفر بازداشت هستند؛ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای گفت: ازجمله یک نفری که خودش به‌عنوان عامل بانک مرکزی ارز را می‌گرفته و صراف نبوده است و آن را با یکی از همکارانش توزیع می‌کرده و تخلف کرده‌اند دستگیر شده است که حال باید ببینیم آیا بانک مرکزی از تخلفاتش اطلاع داشته یا خیر؛ ولی درهرحال خودش و همکارش بازداشت شده‌اند. به گزارش میزان، محسنی‌اژه‌ای گفت: 2 نفر از صرافان که ظاهرا از صرافی‌های مجاز هستند،  تخلفاتی داشتند. 2 صرافی که دستگیر شده‌اند،  تخلفات مختلفی داشته‌اند؛ ازجمله اینکه موظف بودند ارز را برای کنترل بازار بگیرند و در اختیار مشتری و کسانی که نیاز به آن ارز دارند،  قرار دهند؛ اما از افراد متعددی کارت ملی‌شان را در ازای وجه ناچیزی به‌صورت روزانه اجاره کرده‌اند؛ ارز را گرفته و برای خودشان به هر نحوی که دلشان می‌خواسته یا نگه داشته و یا فروخته‌اند و ارز را به‌دست مصرف‌کننده به‌منظور کنترل بازار نداده‌اند. 3 نفر از دلالان نیز که با این صرافی‌ها مرتبط بوده‌اند،  بازداشت شده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ۱۳نفر در بازداشت هستند و افرادی نیز ممکن است دستگیر شده و با قرار آزاد شده باشند. سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با تخلفات صورت گرفته در ثبت سفارش خودرو‌ها تصریح کرد: در این زمینه مدیرکل سازمان توسعه تجارت و معاون وی در بازداشت هستند؛ همچنین فردی که مسئول ثبت سفارش‌ها در آن مقطع زمانی بوده نیز بازداشت است. کسی که طراح سامانه بوده و تخلف کرده و در تحقیقات نیز فعلا خودش این موضوع را قبول دارد نیز بازداشت است. معاون اول دستگاه قضا یادآور شد: مطابق تحقیقات ابتدایی تا این لحظه ۵۷ شرکت هستند که به‌نظر می‌رسد تخلف دارند و بازپرس مشغول است که با کمک ناجا از این ۵۷ شرکت تحقیقات را انجام دهند. محسنی اژه‌ای افزود: یکی از شرکت‌هایی که واردات داشته است،  شرکت شستا بوده که در این زمینه مدیرعامل این شرکت احضار شده است.

سوء استفاده  ازکارت‌های ملی

 عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران هم به یک پرونده ارزی اشاره کرد و افزود: براساس گزارش پلیس و بررسی‌های دادستانی، دلالان و تعدادی از صرافان براساس کارت‌های ملی افراد و به نام آنان ارز دولتی دریافت داشته و سپس به نرخ آزاد فروخته‌اند و حسب گزارش پلیس ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰کارت ملی توسط این افراد مورد استفاده قرار گرفته که تاکنون از تعدادی صرافان و دلالان تحقیق به عمل آمده است. دولت‌آبادی گفت: در یک مورد، دلالی با استفاده از 15فقره کارت ملی دیگران 60میلیون دلار ارز دریافتی از این طریق را در بازار آزاد فروخته اما 3میلیون تومان به‌عنوان حق‌الزحمه به دارندگان کارت‌ها پرداخت کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید