• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مرداد 1397
کد مطلب : 24238
+
-

بازداشت4 مدیر وزارت صنعت

گزارش
بازداشت4 مدیر وزارت صنعت

«سایت وزارت صنعت هک شد و ۵هزار خودروی مدل بالا وارد کشور شد.» 27خرداد‌ماه این خبر را نخستین بار ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور رسانه‌ای کرد و  حالا سخنگوی قوه قضاییه از احضار 5مدیر وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده است. سخنگوی قوه قضاییه گفته است از بین این 5 مدیر 4 نفر از آن‌ها بازداشت هستند.

ناصر سراج اوایل تیر‌ماه در گفت‌وگو با همشهری با رد ادعاهایی که گفته می‌شد سایت وزارت صنعت هک نشده است از نامه وزارت صنعت در این خصوص خبر داد و گفت: عامل اصلی هک سایت دستگیر شده است و خود مسئولان به ما گفته‌اند که این سایت هک شده بود.

همین خبر‌ها کافی بود تا دولت هم دست به‌کار شود و تحقیقات در این زمینه را کلید بزند. 23تیرماه حسن روحانی پس از دریافت گزارش وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و نیز بازرسی ریاست‌جمهوری درباره وقوع تخلف در واردات و فروش خودرو‌های خارجی، ضمن دستور‌های جدید به 3وزارتخانه و معاون حقوقی ریاست‌جمهوری؛ از رئیس قوه قضاییه خواست ترتیبی اتخاذ کند تا با دقت و سرعت و خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی شود، مجرمان و متخلفان به مجازات قانونی برسند و اموال و سود‌های کلان نامشروع به بیت‌المال بازگردد. این تصمیم رئیس‌جمهور مورد استقبال رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت. ایشان یک روز بعد از آن این تصمیم را مناسب دانستند اما فرمودند اینگونه دستورات برای به نتیجه رسیدن نیاز به پیگیری دارد.

بعد از آن هم غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه هم در نشست خبری خود به این موضوع پرداخت و بااشاره به پرونده گفت: در زمینه خودروهای لوکس و خسارت‌هایی که به بار آمده به آن اذعان کرده و در گزارش دولت منتشر شد و ما منتظریم. تا این لحظه از ناحیه وزارت صنعت و سایر دستگاه‌ها چیزی به قوه منعکس نشده است.به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای هم روز گذشته در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی، درباره پرونده‌های اخیر سکه، ارز و خودرو افزود: به دادستان‌ها گفته شد هیچ‌گونه اغماضی درخصوص فردی که مورد اتهام قرار گرفته است نکنند. او می‌گوید: دادستان تهران و دادستان کل کشور در این خصوص نامه‌هایی به وزارت صنعت نوشته بودند که هرچه زودتر درخصوص ثبت سفارش‌ها فهرست آنها را برای ما بفرستید.

این خبر را به اشتراک بگذارید