• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 24101
+
-

صندلی جهانی خادم به خطر افتاد

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی و عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی چندی پیش به‌دلیل عدم حمایت دستگاه‌های مسئول در حل مشکل محرومیت کشتی‌گیران ایران در عدم رویارویی با حریفان  صهیونیستی، از ادامه عضویت در هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی کناره‌گیری و اعلام کرد ادامه حضور او با وضعیت موجود، دیگر نمی‌تواند سودی برای کشتی ایران داشته باشد و بهتر است فردی دیگر به‌عنوان نماینده ایران، این سمت را در اختیار بگیرد.

این مساله شاید در نگاه اول کمی احساسی به‌نظر بیاید اما نشان از شکاف عمیقی بود که میان رئیس کشتی و مسئولان ورزش ایران به‎وجود آمده، است. حالا اما در آستانه انتخابات جدید هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی اتفاقی در حال رخ دادن است که به‌نظر می‌رسد در نهایت به ضرر کشتی ایران به پایان برسد.  فارس در گزارشی در این زمینه نوشته است که «کشورهای عضو اتحادیه جهانی کشتی به درخواست ایران برای حمایت از کاندیدای جدید ایران برای عضویت در هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی به‌دلیل ترس از امکان تعلیق کشتی ایران جواب رد دادند.» با توجه به جایگاه و اعتبار رسول خادم در کشتی جهان و هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی و انتخاب او با بیشترین رای ممکن برای حضور در هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی، فدراسیون کشتی ایران بلافاصله رایزنی خود را برای جلب حمایت کشورهای دیگر از کاندیدای معرفی شده به جای خادم برای عضویت در هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی آغاز کرد. کنگره سالیانه این اتحادیه اواخر مهرماه در مجارستان برگزار می‌شود، اما گویا درخواست ایران با جواب رد این کشورها مواجه شده.

بر اساس این گزارش چوپ تهدید و تعلیق بالای سر کشتی ایران است:«ظاهرا آنها در جواب درخواست فدراسیون کشتی اعلام کردند جایگاه کشتی ایران در جهان متزلزل شده و هر لحظه امکان دارد کشتی ایران به‌خاطر عدم رویارویی با کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی در میادین جهانی، از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تعلیق شود و ایران جایگاه خود را از دست دهد، به‌همین دلیل نمی‌توان روی ایران حساب کرد. همچنین این کشورها به‌خاطر ترس از برخورد روس‌ها و آمریکایی‌ها که رقبای ایران در انتخابات هستند، ترجیح می‌دهند از کشوری دیگر حمایت کنند تا منافع‌شان در اتحادیه جهانی کشتی تامین شود.»نخستین جلسه هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی قرار است چند روز دیگر و در مردادماه در کشور ایتالیا برگزار شود، جلسه‌ای که خادم به‌دلیل استعفایش و قبول آن دیگر در آن شرکت نمی‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید