• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 24090
+
-

حساب کی‌روش مسدود شد

حساب کی‌روش مسدود شد

رئیس فدراسیون فوتبال، لابه‌لای گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط تیم امید، فاش کرد که حساب کارلوس کی‌روش در سوئیس به‌دلیل رد و بدل کردن پول با ایران بسته شده است.

مهدی تاج در این گفت‌وگو که چند خبرگزاری از جمله تسنیم آن را منتشر کرده‌اند، می‌گوید:« همان‌طور که می‌دانید ما در سال جدید پولی به کی‌روش نداده‌ایم، پول ریالی و حتی دلاری آن وجود داشت، اما به دلیل مسائل بانکی، این پول به حساب کی‌روش واریز نشده است. ضمن اینکه حساب او را هم در کشور سوئیس مسدود کرده‌اند، چون با ایران پول رد و بدل کرده است.»

فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهد کارلوس کی‌روش را دست‌کم تا جام‌ملت‌های آسیا که دی ماه امسال در امارات برگزار می‌شود، به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی حفظ کند، با این حال مدیران این فدراسیون قبل از هر تمدید قرارداد این سرمربی پرتغالی به یک سوال کلیدی او جواب بدهند:« کی‌روش می‌گوید در صورتی که من قراردادم را تمدید کنم،‌ چطور می‌خواهید به من پول بدهید؟»

بن‌بست معاملات ارزی با خارج از ایران، یکی از تبعات تحریم‌های آمریکاست که با خروج این کشور از برجام بیشتر از گذشته شده است. با این حال اولین‌بار نیست که فدراسیون ایران مجبور شده برای دور زدن تحریم‌ها چاره‌ای بیندیشد.

در دوره ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال، پای یک تاجر ایرانی مقیم دوبی به میان آمد. فدراسیون فوتبال بر اساس اعتمادی که به او داشت، دستمزد سرمربی تیم‌ملی را به حسابش در تهران می‌ریخت و از او می‌خواست ما به‌ا‌زای دلاری‌اش را در دوبی به کی‌روش بدهد.

در شرایط فعلی که معاملات بانکی با خارج از کشور دشوار شده، آیا پاسخ فدراسیون فوتبال به سوال کارلوس کی‌روش، بازگشت به همان روش قدیمی خواهد بود یا مهدی تاج می‌تواند راه دیگری برای بیرون رفتن از این بن‌بست پیدا کند؟ جواب را از قول خود تاج بخوانید:« این مشکلاتی است که نباید تمام آن را به رسانه‌ها برد. فدراسیون فوتبال باید خودش این مسائل را مدیریت کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید