• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 24091
+
-

دو سوال از آقای تاج

هیوا یوسفی سردبیر

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران حرف‌هایی زده که بعضی از آنها نه تنها ابهامات را برطرف نکرده بلکه، به ابهاماتی که تا قبل از این درباره ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش و قرارداد با آدیداس بود، اضافه کرده است.

    در جایی از این مصاحبه تاج گفته است:« آدیداس در حال حاضر برای ما محدودیت‌هایی قائل شده است و می‌گوید که برای معامله با ایران تحت فشار است. آدیداس گفته است که باید یک‌بار با هم مذاکره کنیم. ما در گذشته یک قرارداد اسپانسری داشتیم که به این علت که آدیداس نمی‌توانست لباس‌هایش را در ایران بفروشد تصمیم بر این شد که قرارداد تجاری شود...مبلغی که قرار بود از فروش لباس‌های آدیداس در خارج از کشور به ما برسد، در کمیته بازاریابی ما توسط ممبینی در حال بررسی است و دارند با آدیداس مذاکره می‌کنند تا اعداد و ارقام آن‌ها را نهایی کنند.» 

اداعای محاسبه سهم ایران از فروش لباس‌های تیم‌ملی در شرایطی است که آدیداس نه تنها تا روز آخر جام‌جهانی حاضر نشد در وب‌سایت رسمی‌اش خودش را به‌عنوان اسپانسر ایران معرفی کند، که در هیچ‌یک از فروشگاه‌هایش هم لباس تیم‌ملی را عرضه نکرد. در واقع لباسی در کار نبوده که به‌فروش برسد و حالا فدراسیون ایران بخواهد سهمش از این فروش را محاسبه کند. تاج قبلا هم ادعا کرده بود که این سهم نزدیک به 2 میلیون دلار می‌شود. ما منتظریم او اعلام کند که این دو میلیون دلار کی به‌حساب فدراسیون واریز می‌شود!

    خبرنگار از رئیس فدراسیون پرسیده آیا درست است که برای تمدید قرارداد کی‌روش، حضور تیم ایران در فینال جام‌ملت‌های آسیا(خبری که اولین‌بار همشهری منتشر کرد) را پیش‌شرط قرار داده‌اید. تاج تلاش کرده زیرکانه به این سوال جواب دهد. او گفته:«اینکه بگوییم تیم‎ملی حتما باید قهرمان جام‌ملت‌ها شود، نه. من فقط این را در رسانه‌ها دیدم. ما کی‌روش را امتحان کرده‌ایم. او مربی قوی و توانمندی است و اینکه این  همه برای بازی‌های تدارکاتی با او چالش داریم و مذاکره می‌کنیم نشان دهنده این است که به‌دنبال قهرمانی هستیم ولی شرطی برای اینکه تیم‌ملی حتما قهرمان جام‌ملت‌ها شود برای او نگذاشتیم. در صورت قهرمانی ما ادامه‌دارتر صحبت خواهیم کرد.»

بار دیگر سوال و جواب را بخوانید. خبرنگار درباره پیش‌شرط حضور در فینال پرسیده اما تاج پیش‌شرط قهرمانی را تکذیب کرده. با این وجود در جمله پایانی همین جواب هم او رسما پذیرفته که پیش‌شرطی وجود دارد. آنجا که می‌گوید« در صورت قهرمانی ما ادامه‌دارتر صحبت خواهیم کرد.» یعنی اگر تیم قهرمان نشود، ادامه‌دارتر صحبت نخواهند کرد. اگر این اسمش پیش‌شرط نیست، لطفا رئیس‌ محترم فدراسیون فوتبال اسم دیگری برایش پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید