• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 24095
+
-

شوک کیمیا

شوک کیمیا

کیمیا علیزاده، پرچم‌دار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا با یک پیروزی و یک شکست در تورنمنت جیجو کره‌جنوبی به کارش پایان داد. پس از حذف علیزاده نگرانی‌ها از عدم نتیجه‌گیری او در بازی‌های آسیایی شروع شد. کیمیا علیزاده چهره درخشان ورزش زنان ایران در سال‌های اخیر پس از المپیک ریو روزهای پرفراز و نشیبی داشت، او مسابقات جهانی کره‌جنوبی به مدال نقره دست پیدا کرد.  

این اولین‌بار بود که یکی از اعضای تیم تکواندوی زنان ایران در مسابقات جهانی به فینال می‌رسید. بعد از مسابقات جهانی اما ورزش ایران با شوک بزرگی مواجه شد. او به یکباره در بیمارستان بستری شد و حتی سخن از بیماری سخت گلین باره بود. پزشکان می‌گفتند در این مسابقات بدن کیمیا علیزاده آسیب‌دیده و باید جراحی شود. ظاهرا بیشتر آسیب‌ها مربوط به قبل از مسابقات کره‌جنوبی است و به‌همین دلیل نزدیکان و هوادارانش می‌گویند که او باوجود آسیب، تلاش زیادی کرد که در مسابقات بماند. سرمربی کیمیا علیزاده گفت به‌تدریج آسیب‌های او جدی‌تر شد اما باز هم در مسابقات جهانی کره‌جنوبی شرکت کرد و مدال گرفت. کیمیا بازگشت و دوباره به مسابقات بین‌المللی اعزام شد و این‌بار مدال برنز آسیا را کسب کرد. رفت و بازگشت قهرمانانه کیمیا شاید یکی از دلایل اصلی انتخاب او به‌عنوان پرچم‌دار کاروان ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا باشد. او پیش از مسابقات باید در یک تورنمنت معتبر شرکت می‌کرد و میزان آمادگی خود را می‌سنجید. حالا اما او در همان ابتدا حذف شده تا بار دیگر نگرانی‌ها به‌اردوی تکواندوی ایران بازگردد. 

    زارع: پس از جاکارتا باید تیم را ارزیابی کرد
داستان از این قرار است که تورنمنت «جیجو» با حضور ۱۱۳۴ نفر در چهار رده سنی و در دو بخش پومسه و کیورگی(مبارزه) در کره‌جنوبی به‌مدت 6 روز برگزار می‌شد، کیمیا علیزاده یکی از چهره‌های اصلی ایران در این رقابت‌هاست که  در وزن ۶۷- کیلوگرم ابتدا «وای ئینگ تسانگ» از هنگ‌کنگ را ۸ بر ۲ شکست داد و سپس ۲۲ بر ۱۷ نتیجه را به  «سو یونگ سئو» از کره‌جنوبی واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. بسیاری از همان ابتدا که کیمیا پرچم‌دار کاروان ایران در جاکارتا 2018شد می‌گفتند که ممکن است این مساله روی شرایط فنی او تاثیر بگذارد و فشارها روی کیمیا را زیاد کند. ندا زارع، سرمربی سابق تیم‌ملی تکواندوی بانوان ایران درباره نتایج کسب شده ملی‌پوشان به همشهری ورزشی گفت:« کار تکواندوکاران و کادر فنی باید بعد از مسابقات آسیایی جاکارتا ارزیابی شود در حال حاضر نمی‌تواند ارزیابی درستی از عملکرد آنها داشت. چیزی که مشخص است تمام برنامه‌ریزی‌ها برای بازی‌های آسیایی صورت گرفته است و ورزشکاران بیشترین بازده خود را باید در آن مسابقات داشته باشند.»

زارع همچنین درباره شکست کیمیا علیزاده گفت:« کیمیا شرایط خوبی ندارد و به‌تازگی مصدومیتش بهبود پیدا کرده است طول می‌کشد تا دوباره به شرایط آرمانی خودش برگردد.» سرمربی سابق تیم‌ملی در پاسخ به اینکه به‌نظرتان چه اتفاقی افتاده که علیزاده با یک شوک پیروی و یک شکست از مسابقات حذف می‌شود، گفت:« خیلی ازعوامل می‌تواند روی عدم نتیجه‌گیری یک ورزشکار تاثیرگذار باشد. آسیب‌دیدگی، ناآمادگی، دست‌کم گرفتن حریف و اتفاقاتی خاص  در کسری از ثانیه‌ها می‌تواند دلیل عدم نتیجه‌گیری  یک ورزشکار باشد. به‌دلیل اینکه من درکنار تیم‌ملی نیستم نمی‌توانم درمورد شرایط تیم و ملی‌پوشان اظهار نظر کنم. امیدوارم تمام بچه‌ها در جاکارتا موفق باشند و صاحب مدال شوند.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید