• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23962
+
-

خداحافظی در 29 سالگی

محسن محمود صفری |  میثم نصیری، کشتی‌گیر آزادکار ایران در 29 سالگی از حضور در تیم‌ملی انصراف داد. نصیری سال‌ها دوبنده تیم‌ملی کشتی ایران را بر تن کرد و در میادین مختلف بین‌المللی نماینده ایران بود. او مدال طلا و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد و عضو تیم‌ملی ایران در المپیک ریو بود. آخرین میدان مهمی که میثم نصیری تجربه کرد حضور در مسابقات جهانی فرانسه سال 2017 بود که در این مسابقات ناکام ماند.
  گلایه های نصیری 
دوبنده تیم‌ملی در وزن 65  پس از مصدومیت‌های پیاپی سیداحمد محمدی به میثم نصیری رسید.نصیری برخلاف خیلی از کشتی‌گیران که اول میدان جهانی را تجربه می‌کنند و سپس در المپیک حاضر می‌شوند، ابتدا در المپیک ریو روی تشک رفت و بعد در مسابقات جهانی فرانسه کشتی گرفت که در هردو رویداد هم از رسیدن به مدال بازماند. این اواخر نصیری به یک وزن بالاتر یعنی 70 کیلوگرم آمده بود که در تورنمنت گرجستان نتوانست عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد که می‌توان یکی از دلایل خداحافظی او را شکست‌های پیاپی او دانست. البته این کشتی‌گیر محجوب زنجانی بارها به‌دلیل مشکلات مالی و عدم رسیدگی مسئولان شهرش گلایه کرده بود. سرمربی تیم‌ملی کشتی از مدت‌ها قبل اجازه شرکت در مسابقات لیگ را به ملی‌پوشان نمی‌دهد از همین جهت نصیری در بخشی از خداحافظی خود اعلام کرده، می‌خواهد از این پس برای کسب درآمد در لیگ کشتی بگیرد و قید حضور در عرصه ملی را زده است. میثم نصیری درباره دلایلش برای خداحافظی از تیم‌ملی گفت:«چند سالی که در تیم‌ملی بودم نتوانستم خودم را با تمرینات سازگار کنم و تصمیم گرفتم فعلا در تیم‌ملی نباشم. برای کشتی‌گیران تیم‌ملی و مربیانم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بهترین نتایج را کسب کنند. من هم شرمنده‌ام در این چند سال نتوانستم با شرایط کنار بیایم و جواب زحمات کادر فنی و دیگران را بدهم.
 شرایط روحی و بدنی‌ام مناسب نبود و نتوانستم خودم را با تمرینات پرفشار سازگار کنم و با آن‌ها کنار بیایم. نمی‌دانم من را از تیم‌ملی خط زده‌اند یا نه. با دودانگه در این‌باره صحبت کردم و به او گفتم می‌خواهم در لیگ کشتی بگیرم. چند سالی بود به‌خاطر حضور در تیم‌ملی نمی‌توانستم در لیگ کشتی بگیرم و به‌همین علت واقعا به لحاظ شرایط مالی مشکلات زیادی داشتم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید