• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23938
+
-

دایی‌جان ناپلئون، دلارهایی با عطر شنل

شبکه روهینگیایی و فالوده‌بستنی در پارک‌ملت

سیامک رحمانی روزنامه‌نگار
   وحید امیری بالاخره با ترابزون اسپور قرارداد بست و اگر خبر دوباره تکذیب نشود این فصل در لیگ ترکیه بازی خواهد کرد که مطمئنا از لیگ ما باکیفیت‌تر است. مجید حسینی هم گویا همین امروز، فردا با این تیم قرارداد می‌بندد. الان ما چه وظیفه‌ای داریم؟ به‌نظر شما خوب است ما هم راه بیفتیم مثل بعضی از هوادارها و روزنامه‌نگارهای خیلی غیرتی و دوآتشه، به این دو بازیکن اهانت کنیم و بگوییم «خودتان را به پول فروختید»؟ خوب است بهشان بگوییم که دیگر محبوبیتی بین هواداران ندارید و تیم را تنها گذاشتید و از این به بعد شما را از قلب خود بیرون خواهیم کرد و اگر فرصتی باشد حتی شما را هو خواهیم کرد؟ این‌طوری ثابت می‌کنیم که خیلی حرفه‌ای هستیم؟ الان من جای امیری و مجید حسینی باشم از این دوستان غیرتمند سوال می‌کنم که کدام شما حاضرید مجانی کار کنید که از ما می‌خواهید؟ عزیزان! پای چند میلیارد تومان درآمد وسط است. امیری 31 ساله چرا باید در پرسپولیس بماند و قید درآمد بهتر و لیگ بهتر را بزند؟ چه مدال افتخاری بهش می‌دهند؟ یا مجیدی جوان که می‌تواند از ترکیه راه خودش را هموار کند و شاید مثل جهانبخش به لیگ‌های بهتر برسد؟ این الان چه نوع هواداری است؟ اینها به تیم‌شان چه خیانتی کرده‌اند؟ اگر تا جام ملت‌ها بمانند چه تضمینی هست که باز هم پیشنهاد خوبی برایشان روی میز باشد؟ بعد هم، از علی دایی و مهدوی‌کیا و علی کریمی تا فرهاد مجیدی همه رفته‌اند در لیگ‌های خارجی بازی کرده‌اند. بعضی‌هایشان وسط فصل و در حساس‌ترین روزها هم رفته‌اند. چرا آنها اسطوره‌اند اما اینها بروند اَخ می‌شوند؟
   آقا این قضیه بانک قطری که اسپانسر ترابزون اسپور است را از دست ندهید بامزه است. بعضی از دوستان معتقدند قطری‌ها دارند میلیون دلاری خرج می‌کنند تا پرسپولیس و استقلال را ضعیف کنند برای لیگ قهرمانان. اولا که اینقدر دایی‌جان ناپلئون نباشیم. فرضا هم درست باشد. دارند، خرج می‌کنند. شما هم برو قوی شو، پولدار شو، همین کارها را بکن. نه اینکه بنشینی هی به دلارهای نفتی بد و بیراه بگویی. نه اینکه دلارهای ما همه بوی عطر شنل می‌دهد، فقط مال آنها بوی نفت می‌دهد.
   یکی از نمایندگان محترم مجلس به فغانی گیر داده و در اینستاگرامش نوشته بود رفتارهای ایشان با ارزش‌های ما مغایر و مذموم است. آقای نماینده قربان شکل ماه شما بروم، اینکه شما از بین همه مشکلات مملکت، وسط آن فساد میلیاردی ثامن‌الحجج و آقای ص و م.م و الف.ع و حقوق صد میلیاردی یک آقازاده و خرید زمین 200 متری در یزد به قرار 5 میلیارد تومان (یعنی متری 25 میلیون تومان!) و غیره، ناگهان حواس‌تان به خوش‌ و بش فغانی با خارجی‌ها یا اقوامش جلب شود، نشان‌دهنده حساسیت بالای شماست. آقای نماینده عزیز خدا را شکر ما مسئولان و نمایندگان حساسی مثل شما را داریم که به خوبی مشکلات را رصد می‌کنند و نمی‌گذارند تخلفاتی بزرگ‌تر از فغانی و ثامن‌الحجج رخ دهد. تصور اینکه شما عزیزان نباشید و مواظب تخلفات در کشور نباشید ممکن نیست و چشمان آدم از رسیدن آن روز سیاهی می‌رود.
    «...آماده‌ام اسناد تمامی این بی‌انضباطی‌های مالی را افشا کنم. در تلاشم جلوی این روند را بگیرم. اینکه از امثال من که از این مسائل آگاهیم حتی سوال هم نمی‌شود به این دلیل است که فساد فراگیر شده و به‌جای مدیر کاربلد، مدیر بله قربان‌گو سر کار است. در جلسه با وزیر و مدیران باشگاه‌ها هم این مسائل را بازگو کردم ولی فایده‌ای نداشته است.»
به نظر شما این اظهارات متعلق به کیست؟ فکر می‌کنید آن مدیر کاربلدی که سر کار نیست و فساد دامنگیر شده و جای ایشان را مدیران بله‌قربان‌گو گرفته‌اند چه کسی است؟ بله درست حدس زدید، دکتر دادکان هستند. فقط اینکه چرا دکتر همیشه برای افشا کردن اسناد و انتشار تخلفات اعلام آمادگی می‌کند و عملا این کار را انجام نمی‌دهد بر ما پوشیده است. افشا کن دکتر. برملا کن. به‌خدا اگر سند را بدهی ما خودمان چاپش می‌کنیم. چرا اینقدر مماشات؟ چرا اینقدر صبوری؟ تا کی باید این فساد را تحمل کنیم دکتر؟ 
    بعد از چند روز نگرانی، بعد از اینکه نامه استعفای عادل منتشر و بعد تکذیب شد، بعد از اینکه خبر دادند استاد از دست شبکه شاکی است و میانه‌اش شکرآب است و بعد تکذیب شد، بعد از اینکه گفتند با مدیر جوان شبکه سه به تیپ هم زده‌اند و بعد تکذیب و اعلام شد که اتفاقا خیلی با هم رفیق‌اند و عصرها می‌روند پارک ملت بستنی و فالوده می‌زنند، حالا دکترمیرباقری، معاون سیمای سازمان با قاطعیت اعلام کرده‌اند که هیچ مشکلی وجود ندارد و برنامه 90 قطعا سر وقت روی آنتن خواهد رفت. واقعا جالب است که این همه برنامه درپیت و بدون بیننده در سیما داریم که میانه سازندگان‌شان با مدیران سیما هیچ‌وقت به‌هم نمی‌خورد اما مدام شایعه می‌شود که عادل را می‌خواهند از تلویزیون بیندازند بیرون چون ضوابط و مقررات را رعایت نمی‌کند. خدا سایه آن ضوابط و مقررات را از سر ما کم نکند. آقای میرباقری همچنین در توضیح اینکه چرا برنامه‌ها و مثلا همین برنامه 2018 تا خرتناق از اسپانسر و تبلیغ انباشته شده است، متذکر شده‌اند که هزینه این برنامه‌ها بالاست و بودجه تلویزیون کفاف نمی‌دهد و برای اینکه برنامه باکیفیت تحویل مردم بدهیم باید اسپانسر بگیریم. خدا را شکر برای اینکه سیما به زبان اسپانیایی و بلغاری و انواع زبان‌های آفریقایی و بنگال و روهینگیا برنامه تولید کند و شبکه ماهواره‌ای بزند هیچ مشکلی از لحاظ بودجه وجود ندارد. برای اینکه سیصد شبکه تلویزیونی و رادیویی داشته باشیم که حتی رئیس سازمان هم اسم خیلی‌هایشان را نشنیده و یک نفر هم مخاطب ندارند، مطلقا محدودیت مالی وجود ندارد. عدل موقع پخش جام‌جهانی فوتبال باشگاه‌های اروپایی که می‌رسد صدای کفگیر سازمان بلند می‌شود که دارد می‌خورد به ته دیگ. آن‌وقت ناراحت می‌شوید و به شما برمی‌خورد. خدا خیرتان بدهد. خسته نباشید که اینقدر زحمت می‌کشید و ما را 
شرمنده می‌کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید