• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23930
+
-

فرار از جنگ کی‌روش - برانکو

فرار از جنگ کی‌روش - برانکو

حمید‌رضا علیپور

وحید امیری بعد از دو سال موفق در پرسپولیس سرانجام روز گذشته تست‌های پزشکی ترابزون‌اسپور را با موفقیت پشت سرگذاشت و درنهایت با امضای قراردادی دوساله به‌طور رسمی به‌این باشگاه ترکیه‌ای پیوست. هافبک سرخپوشان در پایان فصل گذشته قراردادش با پرسپولیس به پایان رسید. به‌همین دلیل برانکو با توجه به عملکرد فنی و اخلاقی این بازیکن و البته محرومیت تیمش در نقل‌وانتقالات اعلام کرد که باشگاه باید هر طور شده قرارداد این بازیکن را تمدید کند.
 حتی بعد از خریدهای پرسروصدای سروش رفیعی و مهدی ترابی برای نیم‌فصل دوم، برانکو اعلام کرد که همچنان امیری را می‌خواهد و حاضر نیست این بازیکن را از دست دهد. به‌همین دلیل مسئولان پرسپولیس با جدیت به‌دنبال تمدید این بازیکن بودند که در نهایت این اتفاق رخ نداد و امیری تصمیم گرفت راهی اروپا شود.
   یا اروپا یا پرسپولیس 
هافبک سرخپوشان در پایان فصل گذشته وقتی با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس روبه‌رو شد اعلام کرد تمدید قرارداد و توافق احتمالی را به بعد از جام‌جهانی موکول خواهد کرد. امیری طبق صحبتی که با حمیدرضا گرشاسبی، سرپرست باشگاه پرسپولیس داشت خواستار این شد که بعد از مسابقات تیم‌ملی در جام‌جهانی با باشگاه پرسپولیس مذاکره کند. اما او در بازگشت از جام‌جهانی برای استراحت به زادگاه خود رفت و از همان‌جا اعلام کرد به رفتن به اروپا فکر می‌کند. اما در عین حال قول داد در صورتی‌‌که به اروپا نرود تنها در‌‌‌ پرسپولیس بازی خواهد کرد.
   پیشنهاد 4.5میلیاردی پرسپولیس
بعد از بازگشت تیم‌ملی از جام‌جهانی مسئولان پرسپولیس منتظر بودند طبق قول‌وقرار قبلی مذاکرات نهایی خود را با وحید امیری انجام دهند. اما این نشست هرگز برگزار نشد و امیری بعد از چند روز تاخیر نماینده خود را به باشگاه فرستاد. در این نشست نماینده امیری خواسته‌های بازیکن خود را به باشگاه اعلام کرد و جالب اینکه مسئولان پرسپولیس تمام این خواسته‌ها را قبول کردند. حتی برای راضی کردن امیری پیشنهادی 4.5میلیاردی از سوی باشگاه به این بازیکن ارائه شد و امیری هم اعلام کرد بعد از 48ساعت پاسخ خواهد داد.
   1.2میلیون یورو فقط برای امیری
هافبک سرخپوشان اما درنهایت تصمیم خود را گرفت و ترجیح داد  در30سالگی بازی در اروپا را هم تجربه کند. امیری برای مذاکرات جدی راهی ترکیه شد و در نهایت با انجام تست‌های پزشکی به عضویت باشگاه ترابزون در آمد. نکته قابل توجه اینکه ترابزون برای راضی کردن امیری1.4میلیون یورو طی 2سال به او خواهد پرداخت؛ 750 هزار یورو  برای سال اول و 650 هزار یورو برای سال دوم. به‌این ترتیب با توجه به قیمت یورو در ایران هافبک سرخپوشان چیزی نزدیک به 14میلیارد تومان دریافت خواهد کرد. این مبلغ با توجه به آزاد بودن این بازیکن تنها به خود او خواهد رسید و امیری که در سال‌های گذشته و پیش از آمدن به پرسپولیس درآمد خیلی زیادی از فوتبال نداشته است حالا می‌تواند از فوتبال خود درآمد خوبی داشته باشد. در عین حال برخی نزدیکان امیری معتقدند او برای جدایی از پرسپولیس انگیزه‌های دیگری غیر از پول هم داشته است. از جمله اینکه نمی‌خواسته در آستانه جام‌ملت‌های آسیا به‌دلیل اختلافات ادامه‌دار کارلوس کی‌روش‌ و برانکوایوانکوویچ ضربه بخورد.
   امیری: می‌دانم انتظارات از من بالاست
بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و اخبار متناقض درباره وحید امیری، این ستاره فوتبال ایران در جام‌جهانی رسما به باشگاه ترابزون‌اسپور ترکیه پیوست. او که حالا جدیدترین لژیونر فوتبال ماست در اولین نشست خبری خود در باشگاه جدیدش از آمدن به این تیم ترکیه‌ای ابراز خوشحالی کرد. امیری در اولین صحبت‌های خود بعد از حضور در ترابزون‌اسپور گفت‌: «خیلی خوشحالم که به این تیم آمده‌ام. می‌دانم که ترابزون‌اسپور تیم بزرگی در ترکیه است و هوادارانش قطعا خواسته‌های زیادی از این تیم دارند. همین‌طور واقف هستم که انتظار زیادی از من هست و امیدوارم بتوانم بهترین عملکردم را در زمین برای تیم جدیدم داشته باشم.» وحید امیری در حالی به ترابزون پیوسته که گفته می‌شود در روزهای آتی مجید حسینی هم به این تیم خواهد رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید