• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23911
+
-

شهادت 11بسیجی در حمله تروریستی به پایگاه مرزی

داخلی
شهادت 11بسیجی در حمله تروریستی به پایگاه مرزی

تروریست‌ها در جریان حمله به پایگاه بسیج در روستای مرزی دری در مریوان، 11نفر از نیروهای بسیج و سپاه را به شهادت رساندند. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که تروریست‌ها در این حمله زاغه مهمات را منفجر کرده‌اند.

به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 2:30بامداد دیروز اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که اعضای یکی از گروه‌های تروریستی غرب کشور با استفاده از تاریکی شب به پایگاه مرکزی روستای دری در مریوان حمله کردند. در جریان این درگیری که حدود یک ساعت طول کشید نیروهای بسیجی و سپاهی مستقر در پایگاه به مقابله با تروریست‌ها پرداختند اما در ادامه با انفجار زاغه مهمات 11نفر از این نیروها به شهادت رسیدند. محمد شفیعی، فرماندار مریوان در این‌باره به فارس گفت: در این حمله تروریست‌ها با تیراندازی از راه دور به پایگاه دری حمله کردند که بر اثر برخورد تیر به زاغه مهمات، انفجار رخ داد و 11نفر که تعدادی بسیجی و تعدادی هم نیروی رسمی سپاه بودند به شهادت رسیدند.

وی انگشت اتهام را به سوی گروهک تروریستی پژاک نشانه گرفت و گفت: این گروه عامل حمله به پاسگاه روستای دری بود و بررسی‌ها برای دستگیری مهاجمان آغاز شده است. از سوی دیگر روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای جزئیات بیشتری از این حادثه را منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: در حمله اشرار و تروریست‌های ضد‌انقلاب به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه واقع در روستای دری منطقه مریوان و انفجار زاغه مهمات، شماری از رزمندگان اسلام به شهادت و همچنین تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی و متواری شدند که جست‌وجو برای یافتن آنها ادامه دارد. در همین حال از مریوان خبر می‌رسد که علاوه بر 11شهید، 8نفر دیگر نیز مجروح شده و در 2 بیمارستان بوعلی و فجر مریوان بستری هستند.

همچنین بعد از ظهر دیروز در مراسمی که مقامات استانی حضور داشتند پیکر شهدای این حمله تروریستی از چهار‌راه شهید فهمیده به سمت گلزار شهدای این شهرستان تشییع شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید