• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23852
+
-

به خطر افتادن مشاغل و درآمد محلی‌ها

رضا ایمانی | تالش – خبر نگار - 


حرکت درجاده قبلی دسترسی به آبشار لاتون به دلیل دست‌انداز‌های فراوان فقط با خود‌رو‌های  کمک دار امکان پذیراست.   افرادی که به دیدن آبشارمی‌رون اما قادر  یا مایل به پیاده روی نیستند این نوع خودروها را اجاره می‌کنند و به پای آبشار می‌رسند.

به همین دلیل هم عده ای در روستا با تهیه پول اقدام به خرید این نوع خود روها کرده‌اند تا با مسافرکشی و حمل بار برای خود شغل و در آمدی دست و پا کنند.اما با ایجاد  جاده عملا این نوع خودروها غیر قابل مصرف خواهند شد و در پی آن هم بیکاری و کاهش کسب در آمد در انتظار این دست رانندگان خواهد بود.
 «کریم ملک زاده» که با فروش بخشی از اموال خود پیش‌تر‌ها خودرویی خریده بود اکنون نگران آینده شغلی خود است.

او می‌گوید: من هم موافق احداث این جاده هستم و هم مخالف آن. زیرا جاده سبب بهبود وضعیت و ایمنی می‌شود، اما از سوی دیگر برای من و همکارانم که شغلمان بردن مسافران آبشار است، تردد خودروهای شخصی دیگرمجالی برای کاسبی نخواهد گذاشت.

دکه داران هم مخالفان طرح جاده آبشار هستند و معتقدند که پایان کار جاده به معنای پایان کار آنها نیز هست. یکی از دکه‌داران که نمی‌خواهد نامش برده شود، می‌گوید: حضور ماشین‌های راه سازی آرامش ما را به هم زده است.همه نگران شغلمان هستیم. زیرا دسترسی به آبشار زمان‌بر است و مسافران برای استراحت به دکه ما می‌آیند و از ما خرید می‌کنند.اما با ساخت این جاده زمان دسترسی به آبشار کم خواهد شد و دیگر کسی سراغ ما نخواهد آمد.این درحالی است که ارزش تماشای آبشار تحمل برخی سختی‌های راه است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید