بازار مدرسان منو نویسی هم که آگهیهای تبلیغاتیشان در فضای مجازی و محیطهای عمومی بسیار دیده میشود با دریافت شهریههای 5تا 50میلیون تومانی حسابی داغ و تنوری است. برخی از آنها که تخصص و تجربه در چنته دارند عبارات تبلیغاتیشان به واقعیت نزدیکتر است: «منو نویسی بر مبنای محصولات شناسنامهدار و صحتسنجی شده.» در مقابلشان، مدرسان دیگری صف کشیدهاند با چنین عبارات تبلیغاتیای: «مهندس منوهای لاکچری کافه و رستوران شو»، «آموزش منونویسی به شرط مشتری» یا «آموزش منو نویسی به سبک ویکتوریایی، استوایی، عاشقانه و فانتزی ویژه کافه، کافهون و کافهکتاب». محمود، علاوه بر سالهای دمآوری و رست انواع قهوه، کاپینگ و میکسولوژی و البته گذراندن دورههای آموزشی از باریستایی تا بارتندری و آشپزی فینگرفودهای رستورانی و پارتی، مدرک منو نویسی بینالمللی خود را نیز بهتازگی قاب گرفته است: «شغل و تخصص تقریبا نوپایی است. اگر بخواهیم حرفهای آن را دنبال کنیم شاید کمی گران تمام شود، ولی بعدش که زرنگی کنیم و بهکار بیفتیم با نوشتن هر منو چندین برابر آن هزینههای گران که صرف کردهایم، جبران میشود؛ مثلا منوهایی مینویسیم هر کدام با چندین و چند ده میلیون تومان.»
چهار شنبه 2 آبان 1403
کد مطلب :
238322
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/Lg37D
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved