• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 26 مهر 1403
کد مطلب : 237822
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Lg4Kg
+
-

دنیا چقدر بدهی دارد؟

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بدهی عمومی جهان در سال‌جاری، از ۱۰۰تریلیون دلار فراتر می‌رود که حدود ۹۳درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد. بر این اساس ایالات‌متحده و چین در شاخص نسبت بدهی خارجی به تولیدناخالص داخلی پیشتاز هستند.

روسیه به‌دنبال دریافت بیش از یک میلیارد یورو خسارت از شرکت انرژی بین‌المللی «شِل» برسر تصمیم برای خروج از این کشور است. جلسه رسیدگی به این پرونده، در ۱۱ دسامبر برگزار خواهد شد.

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، به شرکت‌های گاز منطقه هشدار داد هرگونه قرارداد جدید برای حفظ جریان گاز روسیه از طریق اوکراین، یک انتخاب «خطرناک» خواهد بود. او گفت: هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.

سلطنت عمان در سال 2024در فهرست بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری و انجام تجارت در رتبه 21جهان قرار گرفته چراکه توسعه چشمگیر زیرساخت‌ها  ظرفیت‌های عمان را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی افزایش داده است.

رئیس بانک جهانی هشدار داد که گسترش قابل توجه دامنه جنگی که رژیم صهیونیستی در غزه به راه انداخته است، می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر اقتصاد جهانی داشته باشد.او تلفات گسترده غیرنظامیان در منطقه را «غیرقابل‌قبول» توصیف کرد.

شرکت هواپیماساز بوئینگ اعلام کرد که قصد دارد با انتشار اوراق بدهی یا سهام جدید تا سقف ۲۵میلیارد دلار جذب کند. این اقدام در واکنش به اعتصاب بزرگ با حضور ۳۳هزارکارگر بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید