• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 24 مهر 1403
کد مطلب : 237612
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xGX39
+
-

گرینویچ

حمله راکون‌ها
 مدتی پیش، معاون کلانتر شهر کوچک کیتساپ در واشنگتن، تماس عجیبی را گزارش داد. او گفت زنی هراسان به کلانتری زنگ زده و گفته بیش از 100راکون در حال تعقیبش هستند و دست از سرش بر نمی‌دارند.
او حتی اعلام کرده راکون‌ها خانه‌اش را هم محاصره کرده‌اند و حتی وقتی سوار اتومبیلش شده به او اجازه نداده‌اند حرکت کند.
البته ماجرا با دخالت کلانتری ختم به خیر شد، اما بعدا معلوم شد که شاکی در آن روز ترسناک به چند راکون ملوس و ناز، غذا داده و خبر سخاوت او، دهان‌به‌دهان به گوش بقیه راکون‌ها رسیده و خلاصه در چشم‌برهم‌زدنی، گروه قابل توجهی راکون دم در خانه زن بخشنده جمع شده‌اند تا غذای رایگانی نوش‌جان کنند. البته چون زن وحشت‌زده از نیت راکون‌ها خبر نداشته، خودش را باخته و فکر کرده راکون‌ها می‌خواهند به او آسیب برسانند.
به این ترتیب کلانتری و شهرداری این شهر به مردم هشدار داده‌اند که به حیوانات غذا ندهند تا دیگر توسط آنها محاصره نشوند.

طوطی‌های پر حرف!

طوطی‌ها، این پرندگان رنگین‌کمانی و سبز و نارنجی و زیبا با توانایی تقلید صدا و عشوه و ناز و ادا، البته همیشه هم پرطرفدار نیستند؛ به‌خصوص اگر جمعیت‌شان از حد بگذرد و صدایشان، تنها در جیغ و ویغ خلاصه شود.
این اتفاق، حالا چند سالی است در «هیلاریو آسکاسوبی»، شهری در جنوب بوینس آیرس آرژانتین رخ داده. طوطی‌های این شهر که حالا جمعیتی میلیونی پیدا کرده‌اند، روزها روی سیم برق‌ها و خطوط تلفن و اینترنت می‌نشینند و برای این‌که صدا به صدا برسد، تا می‌توانند آن‌قدر جیغ می‌زنند که مردم را
جان‌به‌لب کرده‌اند.
حتی در بسیاری از موارد، طوطی‌ها  با همان نوک‌های خمیده، به سیم‌ها نوک می زنند و برق و تلفن و خطوط اینترنت را قطع ‌ و میلیون‌ها دلار خسارت به شهر وارد می‌کنند.
زیست‌شناسان البته معتقدند طوطی‌ها در این چالش بزرگ، بی‌تقصیر‌ند و تنها به‌خاطر جنگل‌زدایی  و بی‌توجهی انسان‌ها به محیط‌زیست‌شان، اینگونه آواره این شهر شده‌اند.
البته اهالی این شهر برای اینکه از شر این همسایه‌های پر سر و صدا خلاص شوند، تلاش‌های فراوانی کرده‌اند، از ترقه‌های پر سر و صدا گرفته تا انتشار نویز و نورهای لیزری؛ اما چون طوطی‌ها گونه‌ای حفاظت‌شده در آرژانتین هستند، مردم نمی‌توانند اقداماتی سختگیرانه‌تر انجام دهند و به‌نظر می‌رسد مجبورند با آنها زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.
البته اهالی شهر در  تابستان‌ها از دست طوطی‌ها نفسی راحت می‌کشند؛ چون آنها در فصل تولید مثل، به صخره‌هایی در جنوب این شهر می‌روند؛ اما با آغاز پاییز و درست در همین روزها، دوباره مهمان شهر می‌شوند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید