• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2373
+
-

برگزیدگان نخستین دوره جایزه احمدمحمود

مراسم اختتامیه نخستین دوره جایزه احمد محمود عصر دوشنبه چهارم دی در خانه هنرمندان برگزار شد.

«بی‌باد و بی‌پارو» نوشته فریبا وفی و «همین امشب برمی‌گردیم» از پیمان اسماعیلی مشترکاً به‌عنوان برگزیدگان بخش داستان کوتاه انتخاب شدند. این دو اثر در کنار «جغرافیای اموات» نوشته‌ محسن فرجی، «خانه‌ کوچک ما» نوشته‌ داریوش احمدی و «هیولاهای خانگی» نوشته‌ فرشته احمدی 5 مجموعه داستان راه یافته به مرحله نهایی جایزه احمد محمود بودند.

در بخش رمان نیز کتاب «یک پرونده کهنه» نوشته رضا جولایی به‌عنوان برگزیده انتخاب شد. «آداب دنیا» نوشته‌ یعقوب یادعلی، «تپه خرگوش» نوشته‌ علی‌اکبر حیدری، «سوگواری برای شوالیه‌ها» نوشته‌ مرتضی کربلایی‌لو و «ناتمامی» نوشته‌ زهرا عبدی دیگر رمان‌هایی بودند که در بخش بهترین رمان این جایزه با یکدیگر رقابت کردند. لیلی گلستان سخنران آیین اختتامیه بود که در سخنانی از آشنایی‌اش با احمد محمود و چگونگی شکل‌گیری کتاب «حکایت حال» که حاصل گفت‌و‌گوی او با احمد محمود است، گفت.

کتابی که گلستان با اصرارهایش محمود را وادار به انجام گفت‌و‌گو کرد. محمود دولت‌آبادی نیز از دیگر مهمانان حاضر در این مراسم در سخنانی از عدم‌انتشار درست و مناسب آثار احمد محمود در سال‌های گذشته انتقاد کرد. در انتهای برنامه گروه موسیقی پالت چند آهنگ محبوب خود را اجرا کرد که با استقبال مخاطبان مواجه شد. نخستین دوره جایزه احمد محمود برگزیدگان خود را از میان مجموعه داستان‌ها و رمان‌های منتشر شده در سال1395 انتخاب کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :