• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 21 مهر 1403
کد مطلب : 237252
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qjNk7
+
-

گرینویچ

دعوای همسایه‌ها درخت را جهانی کرد

تصویر یک درخت صنوبر که شاخه‌های مخروطی شکلش، حالا به شکلی غیر معمول نصف شده، این روزها بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.
ماجرا از این قرار است که در شهر شفیلد در شمال انگلستان، تنه یک درخت صنوبر 25 ساله، محوطه ورودی و سبز دو همسایه را از هم جدا می‌کرد؛ اما شاخه‌های تخم‌مرغی و انبوه این درخت، به دو طرف ملک این دو همسایه گسترده شده بود و بر محوطه ورودی آن‌ها سایه می‌افکند. تا این‌جای کار، همه‌چیز خوب پیش رفت تا این‌که از همان سال‌های اول، گنجشکان هم این درخت زیبا را برای لانه‌های خود برگزیدند و ورودی و محوطه سبز دو همسایه، هر روز پر می‌شد از فضولات پرندگان؛ فضولاتی که دو همسایه مجبور بودند کلی وقت بگذارند و آن‌ها را نظافت کنند.
سر همین موضوع و از سه سال پیش، میان دو همسایه اختلاف افتاد؛ یکی معتقد به قطع درخت صنوبر بود و دیگری مخالف این موضوع. البته هر دو راه‌های دیگری را هم برای حل ماجرای فضولات پرندگان امتحان کردند: تکان‌دادن هر روز درخت و فراری دادن گنجشکان، انداختن لانه‌ها و... که البته هیچ کدام کارگر نبود.  تا این‌که یکی از همسایه‌ها، کارشناسی استخدام کرد و شاخه‌های مخروطی طرف ملک خودش را درست از وسط برید تا دیگر شاخه‌های این درخت در ملک او نباشد.
عکس‌های این درخت نصف و نیمه، مثل برق و باد در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و بسیاری از گردشگران را به سوی خود کشاند. البته رازی که هنوز  بر ملا نشده، آن است که طرف بریده شده این درخت، بعد از سه سال، هنوز هیچ رشدی نکرده و درخت، همچنان شکل غیرمعمول و نصفه خود را حفظ کرده است. برخی از بازدیدکنندگان، البته حدس می‌زنند همسایه‌ای که با گنجشکان میانه خوبی ندارد، هر چند روز یکبار، دوباره شاخه‌های طرف ملک خود را هرس می‌کند و به صنوبر بیچاره اجازه نمی‌دهد دوباره به شکل واقعی خود بازگردد.
خلاصه این روزها، این محله از شهر شفیلد، به یک جاذبه توریستی محلی تبدیل شده و البته بازدیدکنندگان می‌گویند این دو همسایه،‌ همچنان سایه هم را با تیر می‌زنند.

رکوردشکنی کوهنورد ‌جوان

کوه، استواری، تلاشی مداوم و البته در نهایت رسیدن به قله. این‌ها واژگانی است که در طول تاریخ، بسیاری را جذب خود می‌کند و به آنها می‌آموزد که اگر بتوانند با سرسختی و قدم‌های استوار، بر زمین گام بگذارند، مزدشان این است که می‌توانند پس از رسیدن به قله، آسمان را هم فتح کنند. اما حالا در دنیای کوهنوردی، ‌جوان نپالی 18ساله، رکورد تازه‌ای را در کتاب گینس ثبت کرده است: جوان‌ترین صعودکننده به هر 14قله مرتفع بالای 8هزار متر. نیما رینجی، هفته گذشته و پس از صعود به قله «شیشاپانگما» در تبت، این رکورد را از آن خود کرد. او این مسیر را از 16سالگی آغازکرد و در طول 740روز توانست به تمامی این قله‌ها صعود کند. یکی دیگر از موفقیت‌های او، صعود همزمان به قله اورست و لوتسه در10ساعت است. این 14قله، همگی در رشته کوه‌های هیمالیا و قره‌قروم در قاره آسیا واقع شده‌اند که فدراسیون جهانی کوهنوردی و صخره‌نوردی، ارتفاع‌شان را از سطح دریا، بالای 8هزار متر به رسمیت می‌شناسد. او گفته بود می‌خواهد الهام‌بخش نسل جوان باشد و تعریف جدیدی را از کوهنوردی به جهان ارائه دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید