• پنج شنبه 12 مهر 1403
  • الْخَمِيس 29 ربیع الاول 1446
  • 2024 Oct 03
پنج شنبه 12 مهر 1403
کد مطلب : 236544
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5zkY
+
-

وعده صادق2

آیت‌الله  عبدالله جوادی‌آملی- مرجع تقلید

روحی تازه در کالبد جبهه مقاومت
امیدواریم این عنایت الهی که این عزیزان ارتش، سپاه و وزارت دفاع انجام دادند، این صهیونیستم بین‌الملل و خائن را سر جای خود بنشاند. این ایام اخبار تلخ و شیرین فراوان بود؛ شهادت سیدجلیل‌القدر و بزرگوار و رهبر حزب عزیز و شریف لبنان نگرانی همه را فراهم کرد و داغی بود بر دل همه ما؛ گرچه حشر ایشان با اولیای الهی و شهدای کربلاست و زحمات ایشان، خدمات ایشان، کوشش‌های ایشان و رهبری‌های ایشان در نامه اعمالشان ثبت خواهد شد و با انبیا و اولیای الهی محشورند.
... بنازیم دستی که انگور چید * مریزاد پایی که در هم فشرد
 این عنایت الهی است که این عزیزان ارتش، سپاه و وزارت دفاع را موفق کرده است که این صهیونیسم بین‌الملل و خائن را سر جای خود بنشانند. آنها حتی فرصت نکردند که از گنبد آهنین‌شان استفاده کنند! تیر غیبی که از هر طرف آمد، این گنبد را رسوا کرد و کاری از اینها ساخته نبود! این عنایت الهی بود که به برکت خون این سیدجلیل‌القدر نصیب عزیزان ارتشی ما، دفاعی ما، سپاهی ما و همه ملت ایران اسلامی شد. امیدوارم ذات اقدس الهی به فرد فرد اینها و به فرد فرد شما بزرگوارانی که رهبری این جمعیت را بر‌عهده دارید و دعا برای جمعیت می‌کنید، به همه شما و به ایشان خیر، سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت کند و این خطر کسانی که از صدر اسلام مزاحم اسلام و مسلمان بودند از خیبر و بعد از خیبر، خداوند اینها را سر جای خودشان بنشاند و امیدواریم که همه اینها مشمول عنایت ویژه صاحب اصیل و اصلی یعنی وجود مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) باشند. وقتی آن حضرت عنایت بکند، همه این عزیزان راضی خواهند بود.

عباس عراقچی- وزیر امور خارجه

اقدام جسورانه‌ای بود
اقدام جسورانه و شجاعانه نیروهای مسلح را تبریک می‌گویم. پاسخ بسیار مناسبی به رژیم صهیونیستی به‌خاطر اقدامات تروریستی آن دادند. صرفا از حق دفاع مشروع خود استفاده کردیم و اقدام ما دفاعی بود و در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در ایران و اهداف مربوط به ایران در سایر نقاط بود.
این عملیات‌ به اهداف خود رسید. اهداف ایران نظامی بود و به هیچ هدف غیرنظامی حمله نکردیم. برخلاف رژیم صهیونیستی که به کشتن مردم عادی عادت دارد، ما به اهداف نظامی حمله کردیم و بسیار موفق بوده است.
در شب عملیات با وزرای امورخارجه مختلفی تماس داشتم یا آنها تماس داشتند. بعد از حمله از طریق سفارت سوئیس به آمریکا پیام دادیم که آنها خود را داخل ماجرا نکنند. به هر طرف ثالثی که به نفع رژیم صهیونیستی وارد شود، پاسخ سختی خواهیم داد. رژیم صهیونیستی هم اگر پاسخی بدهد، پاسخ ما سخت‌تر خواهد بود. این را همان شب اعلام کردم که آنها مراقب پاسخ بعدی ما باشند. ۹۰درصد موشک‌های ما به اهداف خود رسیدند و صهیونیست‌ها نتوانستند آنها را رهگیری کنند. هرکسی فضای خود را در اختیار دشمنان ما قرار دهد، از نظر ما مسئول خواهد بود. همچنین باید اشاره کنم که سیاست ما حمایت از مقاومت است و ما به این حمایت همه‌جانبه‌خود ادامه خواهیم داد. مقاومت یک مکتب، گفتمان و آرمان است که به اشخاص وابسته و متکی نیست. شهادت سیدحسن نصرالله خسارت بزرگی است، ولی باعث رشد هرچه بیشتر مقاومت خواهد شد. همانطور که شهادت سیدعباس موسوی موجب شد که حزب‌الله بزرگ‌تر و قوی‌تر شود، خون شهید نصرالله هم همین اثر را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور

دفاع مشروع و حمایت از شهروندان بود
عملیات وعده صادق ۲عملیاتی در راستای دفاع مشروع و حمایت از شهروندان و سرزمین ایران بود. این انتظاری بود که به درازا انجامید و دولت خویشتنداری کرد. اسرائیل اقدام غیرحقوقی و برخلاف موازین بین‌المللی در زدن مهمان ما انجام داد و اقدامات تحریک‌کننده داشت و مرتکب نسل‌کشی و کودک‌کشی ‌شد؛ به لحاظ حقوقی باید اقدام می‌کردیم.

الیاس حضرتی-  رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت

غرور ملی را احیا کرد
از اقدام نیروهای مسلح که روحیه اقتدار و غرور ملت ایران را احیا کرد، قدردانی می‌کنم. ان‌شاءالله همچنان قدرتمند و قدرتمندانه از حقوق ملت ایران دفاع خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :