• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 27 تیر 1397
کد مطلب : 23508
+
-

برهانی: کارم نتیجه عملکرد کل تیم است

برهانی: کارم نتیجه عملکرد کل تیم است

نیلوفر حامدی
اگرچه نماینده والیبال زنان ایران در مسابقات آسیا ندرخشیده، اما تک ستاره‌های تیم حسابی قدرت نمایی کرده‌اند. تیم پیکان که سال گذشته قهرمان مسابقات سوپرلیگ والیبال زنان ایران شده بود، سهمیه حضور در جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد و چهارشنبه هفته گذشته، ٢٠تیر راهی قزاقستان شد. تا به امروز پیکان تنها یک پیروزی کسب کرده است اما ملی‌پوشان حاضر در این تیم نه تنها کم ندرخشیدند بلکه با وجود رتبه پایین پیکان در جدول، دو بازیکن وضعیت خوبی در بین سایر تیم‌ها دارند. اول مائده برهانی که بعد از کسب رتبه چهارم در بین بهترین اسپکرها، حالا دومین بازیکن امتیازآور رقابت‌ها شده است و دومی هم مهسا کدخدا با رتبه سوم در بین بهترین سرویس زنندگان مسابقات. این نتایج در شرایطی که همین بازیکنان باید به‌زودی همراه با تیم‌ملی در مسابقات AVCکاپ شرکت کنند، اهمیتش دوصد 
چندان می‌شود.
    3شکست پیاپی در مرحله گروهی
پیکان با هدایت میترا شعبانیان در نخستین مسابقه مقابل نماینده کشور میزبان یعنی آلتای قزاقستان قرارگرفت. شاگردان شعبانیان در این بازی با نتیجه 3برصفر شکست خوردند تا تورنمنت را با باخت آغاز کنند. این شکست در حالی رقم خورد که بخش اعظم بازیکنان آلتا را بازیکنان خارجی تشکیل می‌دادند. پیکان در دومین بازی‌اش مقابل سی ام اف چین تایپه قرارگرفت. تایپه که تیم‌ملی بسیار قوی هم دارد در این بازی با تمام قدرت بازی کرد اما با این وجود شاگردان شعبانیان توانستند دو ست ارزشمند از حریف بگیرند اما درنهایت با نتیجه 3بردو دومین شکستشان را متحمل شدند. سومین بازی مرحله مقدماتی اما سخت‌تر از در بازی قبل بود. چوبنوری تایلند، تیمی که بخش اعظم ملی‌پوشان این کشور را در اختبار داشت در 3ست متوالی پیکان را مغلوب خود کرد. در پایان این مرحله و با وجود 3شکست، دو بازیکن پیکان در جمع بهترین‌ها قرارداشتند. مائده برهانی نفر چهارم برترین اسپکرها و مهسا کدخدا رتبه سوم بهترین سرویس.
    برهانی در جمع بهترین‌های مسابقات
پس از اینکه پیکان مقابل نماینده اندونزی هم تنها یک ست به‌دست آورد و بازی را واگذار کرد، روز گذشته بالاخره توانست نخستین پیروزی‌اش را کسب کند و با نتیجه 3بریک نماینده تایپه را شکست دهد. آن هم در شرایطی که برهانی درخشش دیگری ثبت کرد و دومین بازیکن امتیازآور مسابقات شد. برهانی که نخستین لژیونر اروپایی والیبال زنان ایران هم هست درباره سطح رقابت‌ها به همشهری‌ورزشی گفت: «همیشه جام باشگاه‌های آسیا سطح بسیار بالایی دارد و به‌واسطه اینکه حدود دو ماه پیش از رقابت‌های AVCکاپ برگزار می‌شود، برای همه اهالی این رشته و کشورهای مدعی اهمیت زیادی دارد. همه می‌دانیم که سطح والیبال زنان در آسیا چقدر بالاست و به همین دلیل هم ما کار دشواری داریم. در مرحله مقدماتی خوب شروع نکردیم. بازی با نماینده میزبان را نباید از دست می‌دادیم و این شکست کارمان را سخت کرد. در ادامه اما بهتر شدیم و توانستیم اوضاع را تغییر دهیم. حتی در بازی نخست مقابل نماینده چین تایپه هم باید پیروز می شدیم.» پشت خط زن باشگاه پیکان با اشاره به عملکرد خودش و قرارگیری در بین بهترین‌ها گفت: «والیبال بازی تیمی است و کار من هم نتیجه عملکرد بقیه اعضای تیم است. همه تلاشم را می‌کنم تا برای تیمم مفید باشم و خوشحالم که تا به اینجا آمار خوبی از خود ثبت کرده‌ام.» ملی‌پوش والیبال زنان در پاسخ به اینکه این عملکرد تا چه اندازه می‌تواند به تیم‌ملی در مسابقات AVCکاپ کمک کند گفت: «فعلا همه تمرکز من روی تیم باشگاهی‌ام است اما برای تیم‌ملی خیلی خوش‌بین هستم. ما امسال با حضور کادر جدید تمرینات بسیار خوبی داشتیم. عالی تمرین کردیم و همه تیم شرایط بسیار خوبی دارند. امیدوارم بتوانیم پاداشش را در مسابقات پیش‌رو بگیریم و والیبال زنان را به حق واقعی خودش برسانیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید