• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 24 شهریور 1403
کد مطلب : 234815
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/An5Ap
+
-

امسال برق گران نمی‌شود

برق
امسال برق گران نمی‌شود

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امسال برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق نداریم و تعرفه‌ها مانند سال گذشته است.
 به گزارش همشهری، مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه امسال رشد مصرف برق به ۸/۷ درصد رسید، گفت: امسال رشد تقاضا دوبرابر رشد متوسط مصرف در دهه گذشته بود به‌طوری که ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات به میزان تقاضا افزوده شد.
وی افزود: نصاب سال گذشته را ۴۷ بار پشت سر گذاشتیم که افزایش چشمگیری نسبت به‌مدت زمان مشابه داشته است.
مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد: هنوز ما در محدوده تقاضای ۷۰هزار مگاوات هستیم که در این شرایط نیازمند همراهی مشترکان است البته ۳۱/۵ درصد از مشترکان مشمول پاداش صرفه‌‎جویی شدند و پویش با انرژی تا ۱۵ مهر ادامه دارد.رجبی‌مشهدی با بیان اینکه مشترکان پرمصرف ۱۰ تا ۲۰ برابر مصرف دارند، ادامه داد: مشترکان بد مصرف ۷۰۰ هزار نفر هستند که ۲‌درصد می‌شوند.
 وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۲۳۰ هزار کولر گازی اضافه شده که بخش عمده آن در مناطق معتدل و شمال غرب بوده است، تصریح کرد: در بخش شمال غرب کشور استفاده از کولر گازی ۴ تا ۵ برابر شده و رشد تقاضا ۱۵ درصد افزایش یافته است. مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه عمده تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تأمین می‌شود و براساس استاندارد‌های بین‌المللی است، گفت: فرسودگی تجهیزات یکی از موضوعاتی است که نیازمند توجه و تأمین منابع مالی است که در دستورکار وزارت نیرو برای اصلاح و نوسازی قرار دارد.وی گفت: اگر قرار باشد نیروگاهی احداث شود باید ظرفیت ۹ هزار مگاواتی داشته باشد که نیازمند ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید