• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 26 تیر 1397
کد مطلب : 23436
+
-

فراز و فرود خروس‌های آبی

فراز و فرود خروس‌های آبی

فرانسه، قهرمان جدید جهان، دوران پرفراز و فرودی را در تاریخ جام‌جهانی داشته است. در اینجا نگاهی گذرا به عملکرد این تیم در ادوار مختلف جام‌جهانی داریم.
  در مرحله گروهی و در گروه یک این مسابقات، ابتدا 4بریک از سد مکزیک گذشت و پس از آن با قبول دو شکست مشابه یک‌برصفر مقابل آرژانتین و شیلی، حذف شد.
  مسابقات به‌صورت حذفی برگزار می‌شد و فرانسه در نخستین بازی و در وقت اضافه با نتیجه 3بردو مغلوب اتریش شد و از دو ر مسابقات کنار رفت.
  این دوره نیز به‌صورت حذفی برگزار می‌شد. فرانسوی‌ها که میزبان مسابقات بودند، در بازی نخست، 3بریک بلژیک را شکست دادند و در یک‌چهارم‌نهایی با همین نتیجه مغلوب ایتالیا شدند و کنار رفتند.
  فرانسه از مرحله انتخابی نتوانست صعود کند، اما بعدا از این تیم برای شرکت در جام‌جهانی دعوت به‌عمل آمد، اما آنها دست آخر انصراف دادند.
  در مرحله گروهی و در گروه یک، ابتدا با یک گل مغلوب یوگسلاوی شدند. سپس 3بر‌دو از سد مکزیک گذشتند و نتوانستند به مرحله بعدی راه پیدا کنند.
  در مرحله گروهی و در گروه دو، ابتدا 7بر3 پاراگوئه را درهم کوبیدند، اما در بازی بعدی 3بردو مغلوب یوگسلاوی شدند. در آخرین بازی گروه نیز با برتری دوبریک مقابل اسکاتلند به یک‌چهارم‌نهایی رسیدند. در این مرحله 4برصفر از سد ایرلندشمالی عبور کردند، اما در نیمه‌نهایی 5بردو به برزیل باختند. در بازی رده‌بندی، 6بر3 آلمان‌غربی را شکست دادند و سوم شدند.
  فرانسه نتوانست به این دوره از رقابت‌ها صعود کند.
  در گروه یک، ابتدا مقابل مکزیک با نتیجه یک-یک متوقف شد. سپس دوبریک از اروگوئه شکست خورد و در آخرین بازی گروه نیز با قبول شکست دوبرصفر مقابل انگلستان آخر شد و از صعود بازماند.
  فرانسوی‌ها در رسیدن به مرحله نهایی این دوره نیز ناکام بودند.
  برای چهارمین‌بار فرانسه نتوانست از مرحله انتخابی به مرحله نهایی جام‌جهانی صعود کند.
  خروس‌های آبی در گروه یک ابتدا دوبریک مغلوب ایتالیا شدند. در بازی بعدی با همین نتیجه به آرژانتین باختند و در بازی آخر 3بریک از سد مجارستان گذشتند که این برد فایده‌ای برای‌شان نداشت.
  فرانسوی‌ها در بازی نخست خود در گروه4، با نتیجه 3بریک مغلوب انگلستان شدند. در بازی بعدی، 4بریک از سد کویت عبور کردند و در بازی آخر با تساوی یک-یک مقابل چکسلواکی توانستند راهی دور دوم شوند. در این مرحله، آنها در گروهD قرار گرفتند و با دو پیروزی یک‌برصفر و 4بریک مقابل اتریش و ایرلندشمالی به نیمه‌نهایی رسیدند. در نیمه‌نهایی و پس از تساوی 3-3 مقابل آلمان‌غربی در ضربات پنالتی بازنده و راهی بازی رده‌بندی شدند. در این بازی نیز با قبول شکست 3بردو مقابل لهستان در جایگاه چهارم قرار گرفتند.
  فرانسه در گروهC کارش را با برد یک‌بر‌صفر مقابل کانادا شروع کرد. آنها در بازی بعد مقابل شوروی به تساوی یک-یک رسیدند و در بازی آخر، مجارستان را با 3گل شکست دادند و به مرحله بعدی رفتند. در این مرحله ایتالیا را با دو‌گل شکست دادند. در یک‌چهارم‌نهایی پس از تساوی یک-یک مقابل برزیل، در ضربات پنالتی 4بر3 سلسائو را بردند. در نیمه‌نهایی اما با دو گل به آلمان باختند و به بازی رده‌بندی رفتند. در این بازی با برتری 4بر‌دو مقابل بلژیک در وقت‌های اضافه، به مقام سوم رسیدند.
  پس از دو دوره حضور در میان 4تیم برتر جهان، فرانسه از صعود به جام‌جهانی ایتالیا بازماند.
  برای ششمین بار فرانسوی‌ها نتوانستند از مرحله انتخابی به مرحله نهایی صعود کنند.
  فرانسوی‌ها برای دومین‌بار در تاریخ میزبان جام‌جهانی بودند. آنها کارشان را با پیروزی 3برصفر مقابل آفریقای‌جنوبی در گروهC شروع کردند و با برتری 4بر‌صفر مقابل عربستان و دوبریک مقابل دانمارک ادامه دادند. فرانسه در یک‌هشتم نهایی و در وقت‌های اضافه با یک گل پاراگوئه را برد. در یک‌چهارم نهایی و پس از تساوی بدون گل، در ضربات پنالتی 4بر3 از سد ایتالیا گذشت. آنها در نیمه‌نهایی دو‌بر‌یک کرواسی بردند و در فینال با برتری 3بر‌صفر مقابل برزیل برای نخستین‌بار قهرمان جهان شدند.
  به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی فرانسه در گروهA بدون زدن حتی یک گل حذف شد! آنها در بازی نخست با یک گل به سنگال باختند. در بازی دوم مقابل اروگوئه به تساوی بدون گل رسیدند و در بازی سوم نیز دو‌بر‌صفر مغلوب دانمارک شدند و خیلی زود با جام وداع گفتند.
  فرانسه در گروهG حضور داشت و در نخستین بازی مقابل سوئیس به تساوی بدون گل رسید. آنها در بازی دوم هم مقابل کره‌جنوبی، یک- یک متوقف شدند. در بازی آخر، با پیروزی دوبرصفر بر توگو به یک‌چهارم رسیدند. فرانسه در این مرحله، 3بریک از سد اسپانیا گذشت و در یک‌چهارم نهایی با یک گل برزیل را مغلوب کرد. آنها همین نتیجه را در نیمه‌نهایی مقابل پرتغال به‌دست آوردند تا به فینال برسند. در بازی نهایی و پس از تساوی یک- یک مقابل ایتالیا، در ضربات پنالتی 5بر3 باختند و برای اولین بار نایب‌قهرمان شدند.
  یک عملکرد بد دیگر از خروس‌های آبی. آنها در گروهA کارشان را با تساوی بدون گل مقابل اروگوئه شروع کردند. در بازی بعدی، با دو گل به مکزیک باختند و در بازی آخر هم با قبول شکست دوبریک مقابل آفریقای‌جنوبی در جایگاه چهارم قرار گرفته و حذف شدند.
  فرانسه در گروهE کار خود را با پیروزی 3برصفر مقابل هندوراس شروع کرد. آنها در بازی بعدی 5بردو از سد سوئیس گذشتند و در بازی آخر گروه، مقابل اکوادور به تساوی بدون گل رضایت دادند. فرانسه در یک‌هشتم‌نهایی با دو گل از سد نیجریه گذشت، اما در مرحله یک‌چهارم نهایی با قبول شکست یک‌برصفر مقابل آلمان از دور مسابقات کنار رفت.
  در گروهC، یک شروع خوب با برتری دو‌بر‌یک مقابل استرالیا به‌دنبال آن، یک پیروزی کوچک مقابل پرو با یک گل و بعد تساوی بدون گل مقابل دانمارک،  فرانسه را تیم برتر گروه کرد. آنها در یک‌هشتم‌نهایی 4بر3 از سد آرژانتین عبور کردند. در یک‌چهارم‌نهایی، فرانسه دوبر‌صفر از سد اروگوئه گذشت و در نیمه‌نهایی هم با یک گل بلژیک را شکست داد. در بازی نهایی، خروس‌های آبی، 4‌بر‌دو کرواسی را شکست دادند و قهرمان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید