• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 26 تیر 1397
کد مطلب : 23433
+
-

شکارچی‌های تازه‌نفس

از قرار معلوم خداحافظی سردار آزمون از تیم ملی جدی است و او حتی قسم خورده که در جام ملت‌های آسیا برای تیم ایران بازی نخواهد کرد. این مسأله در کنار خداحافظی قطعی رضا قوچان‌نژاد از میادین ملی، باعث خواهد شد معادلات خط آتش تیم کشورمان در جام ملت‌ها به کلی دستخوش تغییر شود. سردار در این سال‌ها، گزینه قطعی و همیشگی کارلوس کی‌روش برای خط حمله بود؛ به طوری‌که حتی حضور کامل او در مسابقات جام‌جهانی انتقادات فراوانی را به دنبال داشت. حالا اما مرد پرتغالی (البته اگر در تیم ملی ماندگار شود) باید دست به اعمال تغییرات گسترده در ترکیب اصلی و رزروهای خط حمله‌اش بزند و باید دید این بار شانس به کدام بازیکنان رو می‌کند.
    فصل تثبیت طارمی
با غیبت سردار آزمون، محتمل‌ترین گزینه برای قرار گرفتن در پست مهاجم نوک تیم ملی، مهدی طارمی است. کارلوس کی‌روش علاقه زیادی به استفاده از چینش 1-3-2-4 دارد و در این سیستم فقط یک نفر به عنوان مهاجم هدف می‌تواند به میدان برود که انتخاب مربی پرتغالی همیشه سردار آزمون بوده است. به همین دلیل مهدی طارمی عمدتا به عنوان وینگر چپ در تیم ملی بازی کرده و البته در جام‌جهانی دیدیم که او در پست پشت مهاجم هم به میدان رفت. اگرچه طارمی با تو جه به استعداد فراوانش در این مناطق هم مهره موثری برای تیم ملی بوده، اما همه می‌دانند پست اصلی او مهاجم نوک است. آقای گل دو دوره متوالی لیگ برتر قطعا با حضور در پیشانی خط حمله، آمار گل‌های ملی‌اش را هم بهبود خواهد بخشید. به این ترتیب در جام ملت‌ها، پست وینگر چپ نیز کماکان در اختیار وحید امیری قرار خواهد گرفت که در روسیه خوش درخشید. نیازی به گفتن نیست که در سمت راست نیز علیرضا جهانبخش مثل گذشته به کارش ادامه می‌دهد و البته مجموعه این تحولات جا را برای سامان قدوس هم باز خواهد کرد تا این ستاره مستعد در پست هافبک نفوذی به میدان برود؛ پستی که در جام‌جهانی به مهدی طارمی رسیده بود.
    ترابی، کاوه و علیپور در لیست انتظار
با جدایی دو مهاجم اصلی این سال‌های تیم ملی یعنی گوچی و سردار، طبعا فورواردهای دیگری به چرخه بازی برای تیم ملی اضافه خواهند شد. به عنوان مثال مهدی ترابی که در جام‌جهانی حضور داشت و بازی به او نرسید، حالا قطعا فرصت بیشتری برای حضور در میدان پیدا خواهد کرد. همچنین کاوه رضایی و علی علیپور که از لیست نهایی تیم ملی برای جام‌جهانی جا ماندند، قطعا برای جام ملت‌ها شانس بیشتری خواهند داشت. این مسأله به‌خصوص در مورد کاوه جدی‌تر است زیرا در اروپا توپ می‌زند و جام‌جهانی را فقط به خاطر ترافیک بازیکن در خط حمله از دست داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید