• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 26 تیر 1397
کد مطلب : 23427
+
-

مصدوم‌یونایتد!

علی کریمی، تازه‌ترین خرید استقلال در پنجره تابستانی نقل‌و‌انتقالات است. در روزهای گذشته به‌نظر می‌رسد آبی‌ها از جذب این بازیکن منصرف شده‌اند اما ظاهرا نتیجه تست‌های پزشکی اولیه امیدوارکننده بوده و کریمی که قبل از نزدیک‌شدن به استقلال در آستانه پیوستن به تراکتورسازی قرار داشت، فصل جدید را با پیراهن آبی آغاز خواهد کرد. هافبک موردعلاقه کارلوس کی‌روش، در یکی از آخرین اردوهای تیم‌ملی قبل از جام‌جهانی روسیه آسیب دید و شانس حضور در فهرست نهایی تیم برای سفر به روسیه را از دست داد. درباره مصدومیت این هافبک میانی، حرف و حدیث‌های زیادی به‌گوش می‌رسد. از یک طرف گفته می‌شود که این آسیب‌دیدگی جدی نیست و کریمی از شروع لیگ بدون مشکل برای تیم وینفرد شفر توپ می‌زند اما از سوی دیگر نیز، شائبه‌هایی در‌مورد مشکل جدی ستون فقرات کریمی مطرح شده و گفته می‌شود که او حتی اگر در شروع لیگ به میدان برود، ممکن است خیلی زود دوباره برای چند ماه خانه‌نشین شود. استقلالی‌ها دو سال با مجتبی جباری مصدوم قرارداد امضا کردند. 8شاکی مشکلی برای حضور در دقایق پایانی چند مسابقه ابتدایی فصل نداشت اما به ازای هر چند مسابقه، باید زمان زیادی را صرف ریکاوری می‌کرد. شرایط سنی علی کریمی در زمان پیوستن به استقلال، کاملا مناسب‌تر از شرایط سنی مجتبی جباری در زمان امضای آخرین قرارداد با این باشگاه است اما اگر او به سرنوشت دچار شود، این قرارداد یک نقطه تاریک دیگر در کارنامه مدیران استقلال خواهد بود. 

علی کریمی تنها بازیکنی نیست که هواداران استقلال در این فصل باید نگران مصدومیت احتمالی‌اش باشد. «مرتضی آقاخان» در حالی به استقلال ملحق شد که حداقل تا دو ماه دیگر توانایی پا به توپ شدن ندارد. این مهاجم 25ساله، فصل گذشته 15بازیکن پیکان را به‌دلیل مصدومیت از دست داد. او از هفته بیست‌و‌پنجم لیگ به بعد، دیگر در هیچ مسابقه‌ای برای تیم مجید جلالی حاضر نشد و حالا نیز به دلیل مصدومیت نتوانسته به همراه هم‌تیمی‌های جدیدش بدنسازی کند. اوضاع «میثم تیموری» نیز به همین اندازه ناامیدکننده است. میثم بعد از 6جلسه غیبت در 25هفته اول لیگ هفدهم، از هفته بیست‌و‌ششم به بعد با یک آسیب‌دیدگی جدی روبه‌رو شد و همین آسیب‌دیدگی، شانس حضور در ادامه دیدارهای فصل را از او گرفت. بعد از تیموری و آقاخان، علی کریمی سومین بازیکنی است که در حین مصدومیت، با استقلال قرارداد امضا می‌کند و باشگاه از این حیث، یک هت‌تریک تاریخی انجام داده است. در میان بازیکنان فصل گذشته استقلال تهران نیز نفرات مصدوم زیادی دیده می‌شود. داریوش شجاعیان به دلیل پارگی رباط صلیبی تا چند ماه دیگر قادر به همراهی تیمش نیست. محسن کریمی فصل گذشته از یک مصدومیت طولانی برگشت و بعد از درخشش در چند مسابقه، دوباره راه‌اش را به طرف کادر پزشکی باشگاه پیدا کرد. روزبه چشمی نیز در جام‌جهانی مصدوم شده و پژمان منتظری و خسرو حیدری هم مقاطعی از فصل قبل را با آسیب‌دیدگی سپری کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد استقلال لیگ هجدهم، به محلی برای تجمع فوتبالیست‌های مصدوم تبدیل شده است. 

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، اولین چالش شفر در فصل جدید است. این مربی باید خودش را آماده نبرد با تیمی کند که به تازگی با یک رقم سنگین، گابی را از اتلتیکومادرید به خدمت گرفته و در کنار ژاوی قرار داده است. در فصل جدید لیگ‌برتر نیز انتظارهای زیادی از مرد آلمانی و تیمش وجود دارد و فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا و جام‌حذفی نیز، در مسیر شفر و تیمش قرار خواهند کرد. استقلال برای جنگیدن در همه این جام‌ها در یک فصل سخت و طولانی، به مهره‌های جنگجو، آماده و کم‌نوسان نیاز خواهد داشت. ستاره‌هایی که هر هفته آماده یک جدال سنگین و پرفشار باشند و در حساس‌ترین لحظات، آمادگی‌شان را از دست ندهند و به کمک تیم بیایند. بعد از جدایی چند ستاره تاثیرگذار، استقلال باید به داشته‌هایش راضی شود و روی همین بازیکنان فعلی‌اش حساب باز کند  بسیاری از بازیکنان این فصل آبی‌های پایتخت اما بیشتر از وینفرد شفر، فصل را با دکتر نوروزی سپری خواهند کرد!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید