• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 26 تیر 1397
کد مطلب : 23425
+
-

استقلال چشم بازار را کور کرد

استقلال چشم بازار را کور کرد

علی کریمی هافبک فصل گذشته سپاهان بعد از نزدیک به یک هفته حاشیه و شایعه به استقلال پیوست تا احتمالا جانشین امید ابراهیمی در مرکز زمین شود. کریمی که به‌دلیل مصدومیت کهنه از ناحیه کمر شانس حضور در جام‌جهانی را در آخرین تمرینات تیم‌ملی قبل از اردوی تدارکاتی از دست داد، با سپاهان برای ادامه حضور در این تیم به توافق نرسید تا آینده خود را در تیم دیگری جست‌و‌جو کند.

این هافبک جوان دوشنبه هفته گذشته با مدیران استقلال مذاکره کرد اما بعد از آنکه اختلاف در برخی از بندها باعث شد تا این بازیکن استقلالی نشود، آبی‌ها با چرخش در مواضع خود عقد قرارداد با این بازیکن را به بعد از نتیجه تست‌های پزشکی موکول کردند. درست یک روز بعد از آنکه ملکی عضو هیات مدیره استقلال خبر از مصدومیت کهنه این بازیکن داد و گفت که کریمی نمی‌تواند برای استقلال بازی کند، با ارسال نامه‌ای مبهم از سوی دکتر نوروزی و تایید ایفمارک، افتخاری پیش از سفر به ترکیه قرارداد این بازیکن را نهایی کرد تا دست پر عازم ترکیه شود. 

  موضع عجیب کادر پزشکی
دکتر نوروزی و همکارانش که مدتی است به‌دلیل عدم تست‌های پزشکی از بازیکنان پیش از امضای قرارداد با مسئولان این باشگاه اختلاف دارند دیروز به صورت هماهنگ مطلبی را در صفحات مجازی خود منتشر کردند که در محتوای این مطلب عنوان شده «کادر پزشکی تصمیم گیرنده عقد قرارداد بازیکنان نیست و مسئول نقل‌و‌انتقالات پاسخگو است.» اتفاقی که درمورد کریمی افتاده همان اتفاقی است که فصل گذشته در مورد جباری افتاد، اگر چه نوع آسیب‌دیدگی دو بازیکن کاملا با هم متفاوت است اما اعتراضات و واکنش‌های کادر پزشکی استقلال دقیقا مشابه فصل گذشته است.

از سوی دیگر عضو هیات مدیره استقلال دو روز پیش در جمع هواداران این تیم اعلام کرد که کریمی مصدومیتی کهنه دارد که خوب بشو نیست اما ما او را پیش دو پزشکی فرستادیم و اگر اتفاقی نیفتد احتمال جذب او وجود دارد. با این شرایط به‌نظر می‌رسد باز هم کادر پزشکی استقلال هشدار لازم را به مسئولان این باشگاه ارائه کرده که در صورت آسیب‌دیدگی هافبک جدید آبی‌پوشان مسئولان این باشگاه همه چیز را از دید پزشکان این تیم نبینند. هر چند مدیرعامل استقلال خبر از تایید شدن این بازیکن در تست‌پزشکی داده اما دکتر نوروزی معاون پزشکی باشگاه در اطلاعیه‌ای بعد از این اتفاق اعلام کرد در این پرونده همه مسئولیت‌ها بر عهده باشگاه است.

  تناقض در بیانیه و نامه به مدیرعامل
متن نامه دکتر نوروزی به مدیرعامل باشگاه نشان می‌دهد که نوروزی با جذب این بازیکن به صورت مشروط موافقت کرده و حفظ سلامتی او را تنها مشروط به انجام تمرینات خاص و فیزیوتراپی 3جلسه در هفته دانسته تا مشخص شود بر خلاف موضع‌گیری رسانه‌ای، در نامه به مدیرعامل رویکرد دکتر نوروزی متفاوت بوده است.

گزارش پزشکی دکتر نوروزی درباره وضعیت علی کریمی به شرح زیر است: «بیمار اقای علی کریمی با توجه گزارش تست پزشکی، دچار فتق دیسک و سرخوردگی مهره گرید (درجه‌یک) در محل مهره  پنجم کمری و اول دنبالچه‌ای میباشد که این ضایعه می‌تواند به‌دلیل ترک خوردگی در محل ستون‌های نگه دارنده مهره‌ها باشد، با توجه به موارد ذکر شده؛ قدرت و تقارن عضلانی ستون مهره‌ها و کمری جهت جلوگیری از پیشرفت و افزایش درد ستون مهره‌ها الزامی می‌باشد.»

با این وجود در جمع‌بندی این نامه آمده است که وضعیت کنونی و بدون درد علی کریمی با فرآیندی که مد نظر کادرفنی و کادر پزشکی است قابل حفظ است اما درنهایت تصمیم‌گیری بر عهده باشگاه و سرمربی تیم خواهد بود. تناقض در نامه و بیانیه منتشر شده از سوی معاون باشگاه استقلال بیشتر نشان دهنده یک فرار رو به جلو برای اواسط فصل است که کریمی احتمالا به‌عنوان یک خرید ناکام معرفی می‌شود و فشارهای زیادی برای پاسخگویی مسئولان باشگاه درباره وضعیت او ایجاد خواهد شد؛ فشارهایی که تا قبل از انتشار این نامه، متوجه معاون پزشکی باشگاه نبود اما حالا دکتر نوروزی نیز باید تا پایان فصل به‌عنوان مرجع تایید کننده، پاسخگوی آن باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید