• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 10 شهریور 1403
کد مطلب : 234114
+
-

خوش خبر

نیکوکاری خیّر بادرودی
از خوبی‌های بی‌چشمداشت هموطنان‌مان برایتان کم نگفته‌ایم؛ خیرهای دست و دلبازی که برای دیدن برق لبخند و چشمان خندان طرف مقابل، حاضرند همه دار و ندارشان را بدهند. حالا هم می‌خواهیم درباره قصه نیکی یکی دیگر از خیرهای ایران زمین بگوییم؛ خیری از دیار بادرود شهرستان نطنز که نمی‌خواهد اسمش فاش شود. اما برای کار خیر، پس انداز چند ساله‌اش را برای شاد کردن دل بچه‌های بی‌بضاعت تقدیم کرده است. حالا که کمتر از چند هفته به بازگشایی مدارس مانده است این خیر بادرودی تعداد ۳۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۵۰ میلیون تومان را برای تحویل به دانش‌آموزان بی‌بضاعت به اداره آموزش و پرورش بادرود اهدا کرده است. وی معتقد است که با این کار خوبی که در حد بضاعتش انجام داده، بیشتر از همه به‌خودش خوبی کرده است.

خدمت مأمور وظیفه‌شناس
اربعین حسینی تمام شد، اما زیبایی‌ها و نیکی‌های آن هنوز نقل مجالس است؛ قصه‌ها و ماجراهای شیرینی که حیفمان می‌آید حلاوت آن را با شما سهیم نشویم. سخن کوتاه می‌کنیم و برایتان از مأمور وظیفه‌شناس ایلامی می‌گوییم که تلفن همراه گمشده، کیف پول و گذرنامه زائر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به صاحبش برگردانده است. سرهنگ «کامران آرمان» پلیس راهور استان ایلام پس از پیدا شدن گوشی تلفن همراه، گذرنامه و مدارک هویتی زائری در شهر مهران، با پیگیری شماره تلفن دیگری از صاحب مدارک به‌دست آورد و مدارک را به او تحویل داد.
 
کار خوب  یک سازنده ساختمان
بعضی آدم‌ها کارهایی می‌کنند که کلی خدا پدر بیامرزی برای خودشان می‌خرند؛کارهایی که خیلی سخت و پیچیده نیست و فقط کمی انصاف و انسانیت می‌خواهد. ما همیشه انواع و اقسام کارهای خوب مردمی در قبال یکدیگر را دیده و همیشه راوی آنها بوده‌ایم تا به همه مردم این سرزمین یادآوری کنیم که خوبی‌ها تمامی ندارد و هرکس در جایگاه و شغل خود می‌تواند عاملی برای خلق کارهای خیر باشد؛ اما امروز می‌خواهیم از اقدامی متفاوت‌تر بگوییم. همانطور که در تصویر می‌بینید، خودروهایی در خیابان با پلاستیک پوشانده شده‌اند که در نگاه اول شاید کسی متوجه علت آن نشود اما این خودروها توسط سازنده یک آپارتمان، پلاستیک‌پیچ شده‌اند تا رنگ خودروها حین ساخت‌وساز آسیب نبیند و مالکان خودرو متضرر نشوند. اقدام ارزشمند این سازنده نشان می‌دهد که مسئولیت‌پذیری اما و اگر ندارد و کسی که بخواهد نان حلال به خانه‌اش ببرد، بالاخره راهش را پیدا می‌کند، حتی شده به قیمت پلاستیک‌پیچ کردن خودروها با کلی زحمت و هزینه اضافه.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :