• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 6 شهریور 1403
کد مطلب : 233824
+
-

طناب دار بر گردن قاتل وکیل شاهرودی

داخلی
طناب دار بر گردن قاتل وکیل شاهرودی

25‌ماه پس از قتل وکیل شاهرودی، عامل این جنایت با خواست اولیای دم قصاص شد تا پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شود. به گزارش همشهری، این جنایت در نخستین ساعات بامداد ۱۷مردادماه سال۱۴۰۱ مقابل منزل وکیل محمودرضا جعفرآقايی در شاهرود اتفاق افتاد. آن زمان این وکیل جوان و همسر و پسر ۵ساله‌اش قصد ورود به خانه را داشتند که فرد ناشناسی چندین گلوله به‌سوی او شلیک کرد و گریخت. هرچند وکیل جوان به مرکز درمانی منتقل شد اما جانش را از دست داد و به‌دنبال آن تلاش‌ها برای دستگیری قاتل آغاز شد. چند روز از این جنایت گذشته بود که
6 نفر به ظن دست داشتن در قتل وکیل شاهرودی دستگیر شدند. یکی از آنها عامل جنایت بود که در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. سایر دستگیرشدگان نیز افرادی بودند که در تشویق، تطمیع و معاونت در قتل دست داشتند. در این شرایط بود که پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان فرستاده شد. در جلسه محاکمه متهمان به دفاع از خود پرداختند و متهم اصلی نیز بار دیگر جزئیات قتل را بازگو کرد. با پایان دفاعیات متهمان و وکلای مدافع‌شان درنهایت قضات دادگاه وارد شور شدند و متهم ردیف اول را به اتهام قتل عمدی به قصاص محکوم کردند. همچنین سایر متهمان به حبس‌های طولانی مدت و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.
با وجود صدور این رأی، متهمان به آن اعتراض کردند و پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. قضات شعبه49 دیوان با بررسی محتویات پرونده رأی دادگاه را تأیید کردند و به این ترتیب پرونده به واحد اجرای احکام دادگستری استان سمنان فرستاده و شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شد. در این مدت مسئولان واحد اجرای احکام تلاش زیادی برای ایجاد صلح و سازش در این پرونده انجام دادند؛ اما اولیای دم برای اجرای حکم اصرار داشتند. در چنین شرایطی بود که صبح دیروز (دوشنبه) طناب دار بر گردن قاتل وکیل شاهرودی حلقه بست و پرونده زندگی او برای همیشه بسته شد.
محمدصادق اکبری، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در این‌باره گفت: سیاست صلح و سازش در پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان به‌عنوان یک اولویت مهم و اساسی است و در این پرونده نیز همکاران حوزه قضایی شاهرود با همراهی افراد صاحب‌نفوذ و صلح یار آن شهرستان، تلاش برای کسب صلح و سازش را پیگیری و انجام دادند؛ اما اولیای دم مصمم به اجرای حکم قصاص نفس بودند و درنهایت حکم اجرا شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید