• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 1 شهریور 1403
کد مطلب : 233537
+
-

پابند الکترونیکی در انتظار مجرمان سراسر کشور

داخلی
پابند الکترونیکی در انتظار مجرمان سراسر کشور

طرح پایش هوشمند سارقان سابقه دار با استفاده از پابند الکترونیکی که از اسفندماه سال گذشته به‌صورت آزمایشی آغاز شده بود، در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
به گزارش همشهری، اسفند سال گذشته بود که سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا از اجرای آزمایشی طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با استفاده از پابند الکترونیکی در استان تهران و البرز خبر داد. براساس این طرح، مجرمانی که 4سابقه‌ کیفری داشته اند درصورت آزادی از زندان می‌بایست از پابند الکترونیکی استفاده کنند تا با استفاده از پابند، فعالیت آنها تحت کنترل پلیس قرار گیرد. همچنین قرار شد سارقان سابقه‌داری که این پابند‌ها برای آنها در نظر گرفته شده‌است، 2 سال از پابند‌ استفاده کنند و در این مدت چنانچه مرتکب سرقتی نشوند، می‌توانند به دستور مقام قضایی پابند الکترونیکی را از پای خود جدا کنند.
به این ترتیب بود که طرح آزمایشی پایش هوشمند سارقان اجرا شد و بنا بر آمار و همچنین اظهارات فرماندهان پلیس با نتایج مثبتی همراه بود.
به‌گفته سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا، طبق بررسی‌های انجام شده و گزارش‌های ارسالی، این طرح اثر مطلوبی در پیشگیری از وقوع سرقت و کشف جرم داشته است.
وی ادامه داد: سارقان سابقه‌داری که پابند به پایشان متصل می‌شود، به‌صورت لحظه‌ای با استفاده از اتاق پایش که مخصوص این کار است به‌صورت هوشمند کنترل می‌شوند که مرتکب جرم نشوند.
 رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه اجرای این طرح برابر تدبیر سازمانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: از زمان شروع آن تا‌کنون، نتایج رضایت بخشی حاصل شده که با توجه به نتایجی که داشته از 15مردادماه امسال این طرح به‌صورت سراسری و فراگیر در سایر استان‌ها عملیاتی شده است. این مقام انتظامی گفت: با توجه به اینکه سرقت، یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان است، پلیس آگاهی با تمام توان در جهت کنترل و پایش سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار اقدام می‌کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید