• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 30 مرداد 1403
کد مطلب : 233262
+
-

النصر بزرگ‌تر است یا رونالدو؟

الهلالی‌ها از جان کریس چه می‌خواهند؟

النصر بزرگ‌تر است یا رونالدو؟

همانطور که در اخبار آگاه شده‌اید، طبق معمول کریستیانو رونالدو و النصر به الهلال باختند. این‌بار در فینال سوپرجام عربستان و درحالی‌که رونالدو در دومین بازی فصل، دومین گلش را هم زد اما النصر به‌خاطر ضعف مفرط دیگر بازیکنان 4گل به الهلال تقدیم کرد. رونالدو که در مصاحبه‌ای قدیمی گفته بود دست زدن به جام بدشانسی می‌آورد، موقع ورود به زمین به جام دست زد اما مشکل اصلی این نبود؛ کریس از همبازی‌هایش شاکی بود و یک‌بار هم از آنها پرسید که آیا خواب هستند؟ رونالد وقتی در رئال‌مادرید هم بود، در دوران سلطه بارسلونا، به همبازیانش تلنگر زده و جواب گرفته بود. اما آیا این تلنگر در النصر هم جواب می‌دهد؟ با این بازیکنان و دروازه‌بانی که تیم دارد، باید گفت نه! باشگاه النصر می‌خواهد از شر بازی‌های ضعیف و دستمزد نجومی سادیو مانه خلاص شود. از طرفی، شایعه اخراج لوییس کاسترو، سرمربی پرتغالی این تیم نیز شدت یافته. پوچتینو و کونسیسائو گزینه‌های جانشینی کاسترو هستند، هرچند پوچتینو به مربیگری در تیم ملی آمریکا بسیار نزدیک‌تر است. درحالی‌که روزنامه‌های پرتغالی خبر از توافق النصر با سرمربی سابق پورتو می‌دهند اما رسانه‌های سعودی مدعی‌اند کاسترو فعلا ماندنی است و قرار است باشگاه برای او یک مدافع، یک هافبک میانی و یک وینگر بخرد. در این شرایط رونالدو هم از هموطنش حمایت می‌کند و از طرف دیگر گفته می‌شود سرخیو راموس با صندوق سرمایه‌گذاری عربستان که برای باشگاه‌های این کشور بازیکن می‌خرد، به توافق رسیده. هنوز مشخص نیست که آیا او دوباره با رونالدو همبازی می‌شود یا در الاتحاد کنار بنزما قرار می‌گیرد.
شکست در سوپرجام به قدری رونالدو را عصبانی کرد که بعد از بازی حاضر نشد در استادیوم بماند و مدال بگیرد. این رفتار کریس انتقاداتی را در پی داشت. یکی از منتقدان او الدعایه، دروازه‌بان سابق تیم ملی عربستان است که گفته فوتبال عربستان از رونالدو بزرگ‌تر است. البته ناگفته پیداست اینطور نبوده و رونالدو جهانیان را متوجه کرد که در این گوشه از دنیا هم لیگ فوتبال برگزار می‌شود.
رونالدو از زمان پیوستن به النصر عربستان، تنها یک جام را با این تیم فتح کرده و در بقیه تورنمنت‌ها ناکام بوده. در این مدت او و تیمش بیشتر جام‌ها را به الهلال واگذار کرده‌اند؛ سوپرجام عربستان2022، 2023و 2024، جام باشگاه‌های عرب2023(قهرمان)، جام‌حذفی عربستان2023و 2024، لیگ قهرمانان آسیا2024، لیگ حرفه‌ای عربستان2023و 2024و جام فصلی ریاض2024.
کریس در فینال‌هایی که با النصر حضور داشته، 3بار گل زده و یک جام کسب کرده اما در 6رویارویی با الهلال تنها یک تساوی (برد در پنالتی) و 5شکست داشته است. در بازی با این تیم او 2بار گل زده، یک‌پاس گل داده و حتی یک‌بار هم کارت قرمز گرفته.
عملکرد کلی رونالدو در النصر: 72بازی، 66گل و 16پاس گل. او در دوران فوتبالش 897گل زده و 3گل دیگر تا رکورد تاریخی 900گل فاصله دارد. شاید پنجشنبه‌شب در هفته اول لیگ برتر عربستان و در بازی با الرائد رونالدو به این رکورد برسد. آمار کریس در 39سالگی؛ 29بازی، 21گل، 4پاس گل و 25مشارکت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید