• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 30 مرداد 1403
کد مطلب : 233248
+
-

حضور 3میلیون زائر ایرانی در عراق

4روز بیشتر به اربعین امام‌حسین(ع) نمانده و تا پایان روز بیست و هشتم، نزدیک به 3میلیون ایرانی از 7مرز زمینی و هوایی خارج شده و در این مراسم شرکت کرده‌اند. آمار زیر را مدیران استان‌های مرزی و راهداری ارائه کرده‌اند:


30درصد ظرفیت پارکینگ‌های مرزی خالی است
رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام خالی بودن ۳۰‌درصد ظرفیت پارکینگ‌های خودرویی مرزهای منتهی به پیاده‌روی اربعین گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین، همچنان در بسیاری از جاده‌ها شاهد افزایش بار ترافیکی وسایل نقلیه، اعم از شخصی و عمومی هستیم. سردار سیدتیمور حسینی با تأکید بر افزایش ۱۶‌درصدی تقاضای سفر اربعین از طریق مرزهای زمینی نسبت به سال گذشته افزود: بنابر رصد و پایش‌های صورت‌گرفته از تمامی جاده‌های منتهی به مرزها، مشخص شد که از ظهر دوشنبه با افزایش تردد در مسیر بازگشت زائران مواجه هستیم.

زائری به‌دلیل گرمازدگی فوت نکرده است
نماینده رئیس‌جمهور در ستاد اربعین گفت: در داخل خاک عراق خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی به زائران ارائه می‌شود و تاکنون مورد فوتی در زمینه گرمازدگی نداشته‌ایم. پیرحسین کولیوند با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت خدمات درمانی ارائه شده به زائران اربعین گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز چذابه وارد کشور عراق شده‌اند که بخش اعظم آنها زوار خارجی هستند. وی افزود: با سایبان‌ها و تونل‌های هوای سرد و همچنین درمانگاه‌های هلال احمر که برای زائران تعبیه شده است، شرایط خوبی را در خدمات‌رسانی به مردم داریم.

بازگشت رایگان زائران از عمود 662 تا مرز
سرکنسول ایران در کربلا گفت: با کمک مسئولان عراقی، در عمود 662 مکانی برای استقرار حدود 300 اتوبوس‌ ایرانی درنظر گرفته شده است که از فردا(15صفر) زائران را به‌صورت رایگان به مرز مهران منتقل می‌کنند. زائران برای بازگشت می‌توانند از گاراژ سیدجوده در کربلا خود را به پارکینگ اتوبوس‌ها در عمود 662برسانند و از آنجا به‌صورت رایگان به مرز مهران بروند.

دمای هوا در مناطق مرزی و کربلا و نجف
سازمان هواشناسی دمای هوا در مناطق مرزی ایران و عراق را اعلام کرد. بر این اساس، امروز سه‌شنبه دمای هوا در شلمچه 49درجه، مهران 47درجه، مرز خسروی 46درجه، مرز باشماق 36درجه و گذرگاه تمرچین 30درجه سانتی‌گراد اعلام شده است. همچنین امروز دمای هوا در شهرهای کربلا و نجف به‌ترتیب 44و 46درجه سانتی‌گراد است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید