• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 26 تیر 1397
کد مطلب : 23299
+
-

نبود حمایت؛ درد مشترک ورزشکاران البرزی

سولماز مجتهدی| البرز - خبرنگار:

حمایت از قهرمانان البرز و ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی مباحث مهمی است که هنوز آن‌طور که باید به آن پرداخته نشده است و پای صحبت هر نوجوان و جوان ورزشکار استان که می‌نشینیم، از کاستی‌ها و کمبود حمایت‌هایی که باید باشد و نیست می‌گویند. باید پذیرفت تیم‌های ورزشی البرز در مقایسه با دیگر استان‌ها امکانات کمتری دارند و به دلیل کمبود منابع آن‌طور که شایسته است مورد حمایت نیستند. با این حال، عملکرد نماینده‌های استان در همه مسابقات کشوری و برون‌مرزی افتخارآفرین بوده است. از طرفی، وقتی با مسئولان هیات‌های ورزشی به گفت‌وگو می‌نشینیم، مهم‌ترین دغدغه هیات‌های ورزشی برای اجرای برنامه‌های از پیش طراحی شده مشکلات مالی است. کمبود منابع مالی بسیاری از هیات‌ها را آزار داده است.

در این بین، بانوان شرایط سخت‌تری دارند، چراکه تبعیض همچنان با ورزش بانوان همراه است تا آنان لاک‌پشتی به مسیر خود ادامه دهند. در صحبت‌ها برنامه‌های خوبی برای بانوان در نظر گرفته شده، اما واقعیت این است که از حرف تا عمل فاصله بسیاری وجود دارد، تا جایی که در بعضی از هیأت‌های ورزشی انگیزه‌ای برای رشد ورزش بانوان وجود ندارد و باز هم سختی این موقعیت برای معلولان دوچندان است.
نماینده مردم کرج و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلولان جامعه نیازمند حمایت و توجه هستند می‌گوید: حمایت‌ها نباید از روی ترحم و دلسوزی باشد. «محمدجواد کولیوند» می‌افزاید: جامعه معلولان نیز دارای توانمندی‌ها و استعدادهای ویژه‌ای هستند که در برخی موارد این استعدادها در افراد سالم جامعه وجود ندارد. 

وی می‌گوید: مسئولان باید با نگاه خدمت و رفع معضل به معلولان توجه کنند و شرایط را در جامعه برای حضور و شکوفا کردن استعدادهای معلولان فراهم سازند.  اصلاح نگرش‌ها به معلولان و لزوم آگاه‌سازی در خصوص معرفی توانمندی‌های این قشر از ضروریات امروز جامعه به شمار می‌رود و در این زمینه نقش سازمان‌هایی مانند ورزش و جوانان، و آموزش فنی و حرفه‌ای بسیار مهم است.کولیوند بر شفاف شدن قانون حمایت‌های مجلس از افراد دارای معلولیت برای تدوین راهکارها، پشتیبانی و سهل کردن حضور معلولان در عرصه‌های اجتماعی تاکید کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید