• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2328
+
-

پایان رسیدگی به پرونده املاک نجومی

دادستان تهران: در پرونده املاک نجومی، ۳۹ فقره قرارداد فسخ و ۷میلیارد تومان مابه‌التفاوت وجوه پرداخت‌شده است

قضایی
پایان رسیدگی به پرونده املاک نجومی

دادستان تهران می‌گوید: تحقیقات پرونده املاک نجومی  تقریباً به اتمام رسیده است. به گزارش میزان، عباس جعفری‌دولت‌آبادی گفته است: تا هفته گذشته در این پرونده از ۱۹۶ نفر تحقیق شده و تمام تحقیقات توسط بازپرس رسیدگی‌کننده صورت گرفته و امر تحقیق به ضابطان ارجاع نشده است.

۶ آبان ۹۵  حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور از تخلف در واگذاری املاک به ۴۵ نفر از مدیران شهرداری و خارج از شهرداری که عضو تعاونی نبوده‌اند، خبر داده بود. او گفته بود:۱۵۰نفر تخفیف بالا و خارج از ضابطه گرفته  و ۲۹ نفر خارج از شهرداری آپارتمان گرفته‌اند. اهمیت ماجرا تا آنجا ادامه پیدا کرد که موضوع املاک نجومی به مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری هم کشیده شد.

تقریبا یکسال بعد از افشای اولیه این تخلف، دادستان تهران از پایان رسیدگی به آن پرونده خبر داده و گفته است: در این پرونده با پیگیری‌ها و اقدامات بازپرس، ۳۹ فقره قرارداد واگذاری املاک فسخ شده و مبلغ ۷میلیارد تومان مابه‌التفاوت وجوه پرداخت‌شده توسط ذینفعان براساس ارزیابی هیأت کارشناسان رسمی دادگستری از دریافت‌کنندگان چنین املاکی اخذ و به‌حساب سپرده واریز شده است. او گفته است:همچنین ارزیابی املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری به عمل آمده و سعی بر این بوده که از کارشناسان متفاوت برای ارزیابی هر ملک استفاده شود.

 

حکم اعدام برای فروشنده

دادستان تهران از قطعی شدن حکم جاسوس مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبر داده است.

 عباس جعفری دولت‌آبادی گفته حکم اعدام احمدرضا جلالی در دیوان عالی کشور قطعی شده است. حکم جلالی براساس ماده 286 مجازات اسلامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر شده است. این ماده از قانون می‌گوید: هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب و... شود، مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود. نخستین بار دوم آبان‌ماه بود که دادستان تهران از صدور حکم اعدام این فرد خبر داد. جلالی فروردین سال95 در سفری که به ایران داشت توسط نیروهای امنیتی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

مسئولان قضایی می‌گویند جاسوسی این فرد برای رژیم صهیونیستی منجر به شهادت شهید شهریاری و شهید علی محمدی شده است. شهیدمجید شهریاری، استاد فیزیک‌دانشگاه شهید بهشتی بود که 8آذر سال89 به شهادت رسید. برخی او را مغز متفکر صنعت هسته‌ای کشورمان می‌دانستند. علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، یکی از شاگردان اوست. شهید مسعود علی‌محمدی نیز استاد فیزیک‌دانشگاه تهران بود که بر اثر انفجار یک بمب، 22دی‌ماه 88کشته شد؛ او هم دانشمند هسته‌ای بوده است.

هفته گذشته مستندی از اعترافات احمدرضا جلالی به‌نام «راه بدون بازگشت» از صدا و سیما پخش شد؛ مستندی که سروصدای زیادی برپاکرد و برخی رسانه‌های غربی ازجمله بی‌بی‌سی 28آذر‌ماه مدعی شدند این ویدئو اعتبار ندارد و به فایلی صوتی دسترسی دارند که وی در زندان گفته است اعترافات تلویزیونی‌اش واقعی نیست.

به گزارش شبکه خبر، یکی از خواسته‌های موساد از جلالی جمع‌آوری مشخصات و اطلاعات دانشمندان ایران ازجمله دکتر علی محمدی و دکتر شهریاری بوده است. براساس این گزارش، افسران موساد در کنار تطمیع، وی را تهدید کردند که اگر مشکلی پیش بیاید مستند کارهای او را در دست دارند. در اعترافات این جاسوس آمده است: شهادت شهدای هسته‌ای موجب عذاب وجدانش شده و با بیش از 8 افسر اطلاعاتی موساد جلسات متعدد داشته است. جلالی اطلاعات مرتبط با فعالیت سایت‌های نظامی، سازمان انرژی اتمی و بسیاری از اطلاعات حساس دیگر را در ازای دریافت دستمزد و اخذ اقامت در کشور سوئد به افسران اطلاعاتی موساد داده است.

این فرد نشانی و مشخصات 30نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی و هسته‌ای را به افسران اطلاعی موساد ارائه کرده است.

به گزارش میزان، جعفری دولت‌آبادی روز گذشته گفته است: نامبرده دارای دکتری حوادث غیرمترقبه و کارشناس پزشکی هسته‌ای است و همسرش از کارشناسان سازمان انرژی اتمی بوده که هم‌اکنون از خدمت منفصل شده است. وی افزود: نامبرده در این بازدید به 8نوبت ملاقات با مأموران سرویس جاسوسی بیگانه اقرار کرده و در همین رابطه وجوهی را اخذ کرده است.او می‌گوید: این زندانی علاوه بر اطلاعات مربوط به پروژه‌های وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی، اسامی و اطلاعات تعدادی از مدیران سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع را به افسران موساد تحویل داده است. وی افزود: این متهم به آلوده‌سازی سیستم‌ها اقرار کرده با توجه به قرائن موجود و اظهارات کارکنان وزارت دفاع در همان مقطع، حمله ویروسی به سیستم‌های این مرکز انجام شده و متهم اقرار کرده فلش‌هایی را که در اختیار داشته، با پوشش انتقال دیتا به سیستم‌های بسیاری از افراد مورد نظر، وصل کرده است.

 

  پاک کردن نقش پرچم رژیم صهیونیستی از روی زمین دانشگاه

موضوع دیگری که دادستان تهران به آن اشاره کرد، پاک کردن نقش پرچم رژیم صهیونیستی در زمین یکی از دانشگاه‌های کشور در آستانه ۱۶ آذر سال‌جاری بود که در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت. وی با انتقاد از این رفتار، اظهار داشت: این اقدام آن هم در شرایطی که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، قدس شریف را به‌عنوان پایتخت این رژیم غاصب معرفی کرده است، تصویری منفی از مقابله جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی را به نمایش می‌گذارد. وی افزود: پرونده مرتبط با این موضوع در دست بررسی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید