• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23269
+
-

جدال با استرس

دانستنی‌ها
جدال با استرس


این روزها نه فقط در کشور ما که در اکثر جوامع استرس و اضطراب به بخشی از زندگی افراد تبدیل شده و همین استرس سرچشمه بسیاری از بیماری‌هاست. در ادامه چند شیوه مقابله با استرس را به نقل از سایت «Life hack» آورده‌ایم.

   3بار در هفته ورزش ‌کنید یا آخر هفته‌ها به پیاده‌روی بروید. یوگا تمرین کنید یا شبی یک ساعت کتاب بخوانید. شما نیاز دارید زمان و فضایی را برای آرامش ذهن خود و دور کردن افکار منفی درنظر بگیرید.

   می‌توانید کارهای مهم و بزرگ را عقب بیندازید، اما نگرانی ناشی از انجام ندادن آن را نمی‌توانید به تعویق بیندازید. استرس ناشی از انجام ندادن وظایف در زمان مشخص به‌سادگی قابل پیشگیری است؛ بنابراین تا آنجا که می‌توانید کارها را عقب نیندازید.

   اگر فراموش کردن چیزی، باعث ایجاد استرس در شما می‌شود، حتما آن را روی کاغذ بیاورید یا جایی مطمئن یادداشت کنید. به این ترتیب چیزی را فراموش نمی‌کنید و استرس هم نمی‌گیرید.

   رژیم غذایی مناسب و سالم، به بدن شما کمک می‌کند تا در برابر تأثیرات مخرب ناشی از استرس، بهتر مقاومت کند. داشتن رژیم غذایی سالم، کار پیچیده‌ای نیست: کافی است در غذا خوردن زیاده‌روی نکنید، بیشتر سبزی مصرف کنید. لبنیات، گوشت و غلات بخورید و تا جایی که می‌توانید مصرف موادی چون تنقلات مضر، چیپس، غذاهای کنسروی و فوری و شیرینی‌ را به حداقل برسانید.

   سعی کنید حداقل یک وعده غذایی را در طول روز کنار خانواده یا اگر تنها هستید، کنار دوستان‌تان میل کنید. حتی بهتر است یک وعده غذایی را در خانه تهیه و در کنار هم میل کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید