• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 14 مرداد 1403
کد مطلب : 231721
+
-

زنان جهادگر

طلای من در قلعه گنج است
«رزا کمالی» وقتی با «فرامرز عزیزی پور» ازدواج کرد و به شهرستان قلعه گنج رفت می‌دانست که روزهای سختی پیش‌رو خواهد داشت. بااین حال این بانوی ۳۵ ساله که مادر ۴ فرزند است برای رونق کسب و کار مشاغل خانگی و صنایع دستی چون سوزن‌دوزی بلوچ، کاری کرد کارستان.  اوبا کمک خانم‌های جهادی که از شهرهای مختلف به قلعه‌گنج می‌آمدند، کار جهادی می‌کرد. جالب است بدانید این بانوی جهادگر برای کمک به اجرای طرح‌های جهادی و دستگیری از محرومان این شهر طلاهای خود حتی حلقه ازدواجش را هم فروخت.

کمک به کشاورزان برای افزایش تولید داخلی
اگر امروز زنده بود، حتما موقعیت اجتماعی و علمی بالایی داشت. اما او موفقیت را جور دیگری برای خودش تعریف کرده بود. «فاطمه‌فلاحی» متولد سال‌۱۳۶۳ در رشته مهندسی کشاورزی درس می خواند و جزو نفرات برتر دانشگاه بود. پای ثابت اردوهای جهادی بود و در نهایت در یکی از همین اردوها در سال ۱۳۸۵ وقتی برای آبادانی مقبره شهدای گمنام مرودشت راهی شده بود در مسیر بر  اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت اما با رفتنش نامی نیک از خود بجا گذاشت.

بانوی جهادگر آسمانی
سیده اعظم افضلی، بانوی جهادگری که کوتاه اما پربار زندگی کرد. او متولد سال۱۳۶۴ بود و تیرماه سال۱۳۸۷ در مسیر اردوی جهادی دار فانی را وداع گفت. او از جمله دانشجویانی بود که برای طراحی فضای سبز مقبره‌الشهدای مرودشت اعلام آمادگی کرده و سعی داشت با ارائه یک نقشه زیبا ارادتش را به شهدای گمنام نشان دهد. افضلی برای اجرای طرح خود مرتب به مکان دفن شهدای گمنام رفت و آمد می‌کرد و سرانجام در یکی از سفرها به دلیل سانحه رانندگی از دنیا رفت. او برای نظارت بر ایجاد فضای سبز مقبره الشهدا مرتب به آنجا می رفت. اما در یکی از سفرها به دلیل بی تجربگی راننده خودرو دچار سانحه رانندگی شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید