• دو شنبه 8 مرداد 1403
  • الإثْنَيْن 22 محرم 1446
  • 2024 Jul 29
دو شنبه 8 مرداد 1403
کد مطلب : 231236
+
-

‌مصرف برق فراتر از پیش‌بینی‌ها

80هزار مگاوات؛ این تازه‌ترین رکورد مصرف برق در ایران است. مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر می‌گوید: این میزان مصرف، فراتر از پیش‌بینی‌های بدبینانه وزارت نیرو بوده است.
به گزارش همشهری، مدیرعامل توانیر با بیان اینکه سناریوی اول، خوش‌بینانه و با رشد ٣درصدی در نظر گرفته شد، گفت: سناریوی دوم واقع بینانه و با رشد 5/4درصدی و سناریوی سوم بدبینانه و با رشد ٦درصدی و تقاضای مصرف ٧٧هزار مگاوات درنظر گرفته شده بود. رجبی مشهدی تصریح کرد: اکنون و در این روزها با افزایش دمای بی‌سابقه و با نزدیک شدن به مرز تقاضای ٨٠هزار مگاواتی از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده صنعت برق هم عبور کرده ایم.
این مقام وزارت نیرو اظهار کرد: با وجود گذر از رشد نزدیک به ٨درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، وقوع گرمای بی‌سابقه، فشار به تجهیزات برق و حوادثی که به‌طور مقطعی پیش می‌آید، تمامی همکاران عملیاتی و فنی و تخصصی صنعت برق در آماده باش کامل هستند و در ٢٤ساعت شبانه‌روز و حتی در زمان‌های خواب و استراحت مردم، مشغول فعالیت برای رفع مشکلات احتمالی هستند تا هموطنان لحظه‌ای دچار عدم‌آسودگی نشوند.
سخنگوی صنعت برق در پایان از مردم درخواست کرد با چند راهکار ساده ازجمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ٢٤درجه یا استفاده از دور کُند کولر آبی، همکاران پر‌تلاش صنعت برق را برای برق‌رسانی مستمر یاری کنند. موسی احمدی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم افزود: افزایش دما، مصرف برق در اکثر کشور‌ها را به‌شدت بالا برده است و در این شرایط دشوار جز با مشارکت حداکثری مردم، امکان عبور موفق از اوج بار مصرف برق وجود ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید